logo Facebook
i slova jsou činy

Digizone: Od června začne vysílat nová FTA dětská stanice Tuty, zastupovat ji bude Atmedia

18. května 2017 11:12

Novou dětskou televizní stanici symbolicky představil třináctiletý Květák, který má rád nejhustší animáky, muziku a vtipy a chce si diktovat vlastní program. Stanice by měla začít vysílat 1. června v půl šesté ráno a cílí primárně na děti ve věku od čtyř do deseti let a pak od jedenácti do sedmnácti let. 


Stanice by měla mít do deseti stálých zaměstnanců, konkrétní moderátory nebo tváře zatím ale prozrazovat nechce. Jediným jménem, které na dnešní tiskové konferenci mediálního zastupitelství Atmedia zaznělo, padlo v souvislosti s fitness magazínem. Při jeho tvorbě chce nová stanice spolupracovat s Olgou Šípkovou a o spolupráci jednají i s trenérem Jakubem Krausem.


Investice desítek milionů, návratnost do tří let



Česká akciová společnost Tuty Broadcasting, která za stanicí stojí, nepatří do žádné mediální skupiny. Měla by využívat český kapitál, její majetková struktura ale není veřejná. Jako statutární ředitel a předseda správní rady je zapsán Miroslav Maxa, který přišel z oblasti finančnictví. Návratnost investice je spočítána na tři roky, její výše se pohybuje v řádu desítek milionů, uvedl obchodní ředitel nového projektu Pavel Bouček.


Aktuálně má stanice uzavřenou smlouvu s Českými Radiokomunikacemi a stane se součástí regionální sítě 8, Aktuálně už je dostupná promosmyčka na satelitu Astra, stanice by měla být i součástí nabídky operátora Skylink. Aktuálně jednáme s O2 a už jsme se domluvili s UPC, které dnes zahájí neveřejný test vysílání. Samozřejmě nás čekají ještě další kola jednání s různými, dodal Bouček. Na dotaz serveru DigiZone ohledně možné účasti v DVB-T2 multiplexu odpověděl Bouček, že jediná volná pozice na trhu byla v RS8, i když situace se může do budoucna změnit.


Vysílání by mělo být kompletně v modelu FTA a od 1. června by také stanice měla být součástí peoplemetrové měření. Podle programového ředitele Toma Kubizňáka chce stanice do jednoho roku dosáhnout jednoprocentního podílu v cílové skupině od čtyř do čtrnáct a po dvou letech se dostat na 1,5 procenta. Tuty vysílá z prostor Českého metrologického ústavu na pražském Chodově a po technické stránce spolupracují s televizí Retro, která je také zodpovědná za odbavení signálu. Aktuálně také vyvíjí vlastní HbbTV aplikaci.


YouTubeři jako páteř akvizící



Mezi hlavní programové taháky patří tzv. YouTube akvizice, jako hlavní taháky představil Kubizňák duo Lucky Yuan a jejich Daily Vlog a texaskou YouTuberku Hope Marie. Program stanice by měl být tvořen čtyřmi programovými prvky. Tím hlavním jsou akvizice, dále zmíněné YouTube akvizice, hudební blok a vlastní tvorba.


Televize zakoupila například premiérovou řadu seriálu Teletubbies z roku 2015, dále všechny zatím yrobené díly animovaného seriálu Winx Club nebo hraný seriál pro teenagery Degrassi. Posledním zveřejněným titulem je kanadský seriál LOL, tvořený párminutovými hranými scénkami, pranky a jinými vtipy.