logo Facebook
i slova jsou činy

Atmedia na trhu již devátým rokem

22. května 2017 06:00 / autor: Jan Mrzena

Mediální zastupitelství Atmedia v posledních letech změnila některé oblasti českého trhu. Zásadním krokem bylo obchodování reklamního času stanic prostřednictvím balíčkového prodeje. Atmedia stojí u zrodu řady projektů, jedna z loňských spoluprací přinesla do nabídky JOJ Family. Ta se zdárně etablovala a dosahuje share 1 %. Momentálně má v portfoliu nové stanice – Plzeň TV, PRAHA TV a TUTY.

Naším vstupem na český trh v roce 2008 jsme změnili mnohé, jako první jsme například začali budovat portfolio tematických stanic. O rok později jsme pak vstoupili do peoplemetrového měření, čímž jsme změnili skladbu trhu. Tento krok vyústil ve standardní GRP prodej. Současně jsme tehdy představili unikátní novinku – tzv. ‚balíčkový prodej‘, až do té doby se totiž na českém trhu obchodovaly stanice jen samostatně,“ uvedla tiskovou konferenci Michaela Vasilová, Managing Director mediálního zastupitelství Atmedia.

V roce 2010 přišla společnost Atmedia s balíčkovým prodejem a novinkou se stalo obchodování na více cílových skupin. Unikátní byla z hlediska českého trhu dětská skupina 4–14 let, kterou
do té doby zadavatelům nikdo nenabízel. S první vlnou digitalizace se Atmedia stala partnerem řady úspěšných televizních projektů na českém trhu, a rozvinula tak segment tematických stanic
a jejich dostupnost celému televiznímu publiku v České republice.

Přechod na DVB-T2 vidí Atmedia jako krok, který s sebou nese nové příležitosti: „Sledujeme aktuální vývoj a věříme, že změna vysílacího standardu přinese kýžený rozvoj tematické televizní nabídky, nové interaktivní formáty - jako je například HbbTV - i nové příležitosti monetizace obsahu,“ doplňuje Michaela Vasilová. Přidanou hodnotou pro zastupované tematické stanice Atmedia je řádné členství v Asociaci televizních organizací (ATO). Atmedia je tedy součástí diskuzí o dalším vývoji měření televizní sledovanosti nebo zapojení census dat do projektu.

Mediální zastupitelství Atmedia vstoupilo do projektu MML-TGI a spolupracovalo také se společností STEM/MARK. Z řady průzkumů vyplývá, že tematické stanice Atmedia sledují zejména aktivní diváci ve věku 30–59 let (soc. ABC, větší města, zejména rodiny s dětmi). Ve srovnání s ostatními televizemi na trhu reklama na obrazovkách Atmedia diváky o 50 % méně obtěžuje, zároveň si diváci o 31 % více pamatují značky zadavatelů a o 59 % více diváků Atmedia reklama inspiruje k vyhledávání dalších informací.

Reklamním zadavatelům společnost může detailně představit své diváky. Díky řadě úspěšných kroků se podíl na sledovanosti za první čtyři měsíce roku 2017 dostal na hodnotu 3,74 % (CS 15+), přičemž měsíčně televize osloví 50,81 % diváků (CS 15+). V loňském roce si tematické stanice naladilo 94,20 % diváků (CS 15+), přístup k nim mají fakticky všichni diváci v České republice.

 

Mediální zastupitelství Atmedia navázala spolupráci se dvěma regionálními stanicemi. PRAHA TV pro diváky pravidelně připravuje proud informací a dokumentů vztahujících se k hlavnímu městu a Středočeskému kraji. Plzeň TV zprostředkovává zprávy, zábavu a magazíny z Plzeňského kraje. Obě stanice mají potenciál oslovit až třetinu české populace. Společnost zastupuje i novou stanici pro děti a teenagery s názvem TUTY. Zábavný program se zaměřuje na animované filmy a seriály, nabízí pořady s nachytávkami (prank), zahraniční YouTube scénu a řadu původních formátů. Stanice zahájí vysílání 1. června. Televize reaguje na poptávku zadavatelů po cílové skupině dětí a mládeže.