logo Facebook
i slova jsou činy

Co plánuje Petr Dvořák ve zpravodajství

13. června 2017 06:00 / autor: Jan Mrzena

Kritizované i opěvované je zpravodajství České televize. Klíčový zdroj politicky i ekonomicky nezávislých informací, klíčový bod veřejné služby, kvůli které platíme televizní poplatky. Klíčový průsečík veřejné diskuse o všem, co nás obklopuje. Ale také hmatatelný bod pro kritiku a dobrý terč pro palebné zbraně všeho druhu i kalibru. Informace získáváme mnoha různými kanály, pokračuje fragmentace mediálního světa. Co plánuje staronový generální ředitel Petr Dvořák? V kandidátském projektu popsal směřování zpravodajství a publicistiky České televize v nejbližších letech.

Základem zůstává ČT24, ale důležitá témata budou prostupovat i jinými kanály. Zdroje informací budou nejen ve zpravodajských formátech. Na ČT1 by se mohla objevit hlubší analyticko-polemická diskuse v hlavním vysílacím čase. Větší prostor dostane i eventové vysílání, které propojuje závažná témata s atraktivní formou jejich sdělení a zapojuje diváky i na sociálních sítích. Petr Dvořák chce udržet náročnou investigativní žurnalistiku, neboť veřejnoprávní média jsou podle něho poslední, kdo tento typ publicistiky dělá.

Do programu by měly být nově zařazeny Noční události. Ty by měly kondenzovanou formou především shrnout zásadní dění dne. V plánu je zřízení dvou nových postů zahraničních zpravodajů, v Londýně a v oblasti blízkého východu. Zcela nový rozměr dostane regionální vysílán. „Jsem připraven spustit paralelní vysílání sedmi regionálních relací,“ uvádí Petr Dvořák, „nutným požadavkem je spuštění DVBT2 s parametry respektujícími požadavky ČT.“ Nově by měla být otevřena studia v Plzni a Ústí nad Labem. Důraz bude televize klást i na rozvoj webu a sociálních sítí. Chce vyrábět specifický zpravodajský obsah určený konkrétním typům platforem. „Mou ambicí je úplný průnik našich zpravodajských videoobsahů do sociálních sítí,“ popisuje Petr Dvořák.

Kvalitu zpravodajství bude pak bude posuzovat zvýšený počet analýz, které budou vycházet z aktualizované metodiky posuzování kvality i kvantity sdělení. Na nové metodice hodlá Česká televize spolupracovat se specializovanými fakultami vysokých škol.