logo Facebook
i slova jsou činy

Zablokovaná diskuse nebo pozvánka k poslednímu dílu "Svět podle Putina"?

22. června 2017 13:58 / autor: Jan Mrzena

Televize Prima: Diskuse k dokumentu Svět podle Putina dočasně nedostupná! Takový je titulek dnešní informace z Primy.  A zpráva pokračuje i vysvětluje, co se poslední týden okolo atraktivní série rozhovorů Olivera Stonea událo. Televize Prima byla nejdříve v reportáži pořadu Newsroom ČT24, odvysílané v neděli 18. června, napadena respondenty za to, že k dokumentu Svět podle Putina vysílaném na stanici Prima ZOOM nepřipojila následně kritickou debatu, reportáž zde: https://www.facebook.com/newsroomct24/videos/1949334558636856/

V úterý 20. června byla v rámci pořadu NÁZORY BEZ CENZURY ve 21 hodin odvysílána na Facebooku Zpravodajství FTV Prima online diskuse, avšak po necelých šesti hodinách byla na Facebooku zablokována. Televize Prima se již obrátila na administrátory Facebooku s žádostí o vysvětlení, proč, a případně na čí popud byla diskuse zablokována. Omlouváme se tak divákům. Považujeme toto za atak na nezávislou diskusi, po které mimo jiné respondenti a kritici volali, a budeme požadovat vysvětlení, kdo a proč diskusi blokuje.

V současné době tedy prověřujeme, zda se nemůže jednat o zatím nespecifikovaný technický problém či zda je to skutečně něčí pokus, jak diskusi cenzurovat či blokovat.

Svět podle Putina zajistil Prima ZOOM už v předchozích dílech rekordní sledovanost. Proto určitě může zaujmout i trocha mystifikace, aby se o zajímavém pořadu ještě více psalo. Nezdá se být reálné, že by Facebook blokoval diskusi k pořadu osobnosti formátu Olivera Stonea. Diskuse však může být i skutečně zablokována strojově. Facebook v posledních měsících pod tlakem událostí, kdy šířil bez omezení odporná videa s vraždami či jinými nechutnostmi, přijal opatření, aby nebyl napadán. Svobodný prostor tak omezil. Bez zajímavosti však není ani poslední informace Primy - čtvrtý díl dokumentu odvysílá právě dnes ve 20 hodin stanice Prima ZOOM. Jestli jde o realitu nebo cílenou marketingovou fikci, ukáže čas.