logo Facebook
i slova jsou činy

TV Brno 1 může zahájit vysílání

28. září 2017 06:00 / autor: Jan Mrzena

Regionální televize TV Brno 1 dostalo od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání licenci na 12let. Svůj program musí podle zákona vysílat nejpozději za rok, šířen bude pozemními vysílači. Jde o projekt podobný metropolitní televizi Praha TV, se kterou je propojen i majetkově. Obě televize pak navazují na mediální aktivity společnosti Our Media, za kterou stojí podnikatel a senátor Ivo Valenta. Společnost mimo jiné provozuje server Parlamentní listy. Rada se zatím nedostala k řešení v médiích avizovaných kauz souvisejících s předvolebním vysíláním.

Rada na svém 16. zasedání projednala 42 bodů programu. Vyhodnotila 22 stížností diváků a posluchačů, vydala čtyři upozornění na porušení zákona, rozhodla o zahájení jednoho správního řízení. Udělila čtyři licence k provozování televizního vysílání, a to společnosti Stanice O, a.s. k provozování televizního vysílání programu Óčko STAR šířeného prostřednictvím družice, společnosti ŠLÁGR TV, spol. s r.o. k provozování zemského digitálního televizního vysílání programu ŠLÁGR 2 šířeného prostřednictvím vysílačů, společnosti S&P Broadcasting a.s., k provozování televizního vysílání programu Kutil TV šířeného prostřednictvím zvláštních přenosových systémů a společnosti Brno TV, s.r.o., k provozování zmíněného regionálního zemského digitálního televizního vysílání programu TV BRNO 1 šířeného prostřednictvím vysílačů.

Příští zasedání Rady pro rozhlasové a televizní vysílání bude 10. a 11. října 2017.