logo Facebook
i slova jsou činy

Vysíláním Duelů Jaromíra Soukupa porušovala TV Barrandov zákon

01. října 2017 06:00 / autor: Jan Mrzena

Rada upozornila  TV Barrandov na porušení ustanovení § 31 odst. 3 zákona o rozhlasovém a televizní vysílání. Televize se jej, podle rady, dopustila odvysíláním sedmi diskusních pořadů "Duel Jaromíra Soukupa" odvysílaných letos v květnu a červnu. Rada si také vyžádala informace o poduct placementu v tomto pořadu.V pořadu dostali prostor pouze zástupci 5 stran či hnutí, konkrétně ANO 2011 (7x), ČSSD (3x), ODS (2x), KSČM (1x) a STAN (1x), přičemž zástupci politického hnutí ANO byli přítomni ve všech odvysílaných dílech pořadu, uvedla ve své tiskové zprávě RRTV. Tím se televize dopustila porušení povinnosti zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-publicistických pořadech bylo dbáno zásad objektivity a vyváženosti a zejména nebyla v celku vysílaného programu jednostranně zvýhodňována žádná politická strana nebo hnutí, popřípadě jejich názory nebo názory jednotlivých skupin veřejnosti, a to s přihlédnutím k jejich reálnému postavení v politickém a společenském životě.

Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení tohoto upozornění. Otázkou je, co "nápravou" rada myslí a co jí vlastně zákon v takových případech umožňuje. Na vysvětlení reklamních aktivit v diskusním pořadu má televize lhůtu 30 dní.