logo Facebook
i slova jsou činy

I poslední jednání Rady Českého rozhlasu přineslo napětí

03. října 2017 06:00 / autor: Jan Mrzena

Hned na začátku schůze se radní pokusili uzavřít svou vlastní téměř roční diskusi o marketingových akcích rozhlasu „Brexit“ a „Půlstoletí s Cimrmanem.“ Vše si nejprve probrali v klidu na neveřejném jednání předsednictva, avšak usnesení, které si pro toto téma připravili, nevnímali podobně. Rozhořela se tak hodinová diskuse, do které vstoupil i generální ředitel René Zavoral.

Jádrem sporu byl marketing a konkrétní nákladovost u zmíněných kampaní. Předsedkyně rady Hana Dohnálková se snažila prosadit usnesení připravené před jednáním rady. To mělo být kompromisní pro všechny radní a mělo směřovat do budoucnosti. Současně René Zavoral opakovaně deklaroval ochotu k detailnější spolupráci s dozorčí komisí již v průběhu zadávání nových kampaní a upřesnil, „na celý marketing Českého rozhlasu vynakládáme 30mil. ročně.“ Ohradil se však proti slovům neefektivní a nehospodárná a dodal „budeme spouštět Zlín a musíme dělat kampaň, aby se to lidé dozvěděli. Vyhodnoťte mi třeba efektivitu kampaně na nové vysílání Vltavy!“ Slovní výměna se přiostřila zejména při výměně názorů mezi radním Petrem Šafaříkem a generálním ředitelem. Situaci zachraňoval služebně nejmladší radní Vítězslav Jandák, „Pojďme bod zatím stáhnou a příště se k tomu vrátíme na předsednictvu v klidu.“ Radní jeho návrh schválili.

René Zavoral poté informoval radu o plánu vysílat speciál -  rozhovor se dvěma premiéry k výročí rozdělení Československa, a to 20. prosince. Potvrdil také, že od 1. října má stanice Vltava nové vysílací schéma. Radní také vyslechli podrobné informace o spuštění regionální stanice ve Zlíně od 1. listopadu a změně positioningu Rádia Junior.

Příští jednání rady je plánováno na 31. říjen ve Zlíně.