logo Facebook
i slova jsou činy

Milan Fridrich: NOVINAŘINA JE VELMI SVOBODNÁ A INSPIRATIVNÍ PRÁCE, KTERÁ MĚ HODNĚ BAVILA!

22. října 2017 06:00 / autor: Jan Mrzena

Média se od předvolební zábavy vrací k normálním tématům a formátům. To se týká i České televize. O jejím postavení, veřejné službě, jednotlivých kanálech, ale i plánech na příští rok se dozvíte v novém rozhovoru Českých médií. Tentokrát s ředitelem programu České televize Milanem Fridrichem.

Tisíce lidí v televizi pracuje podle projektu generálního ředitele Petra Dvořáka. „Je to projekt pro úspěšnou, dynamickou televizi, která se dovede vyrovnávat s modernitou kolem nás a celkovým pohybem na mediálním trhu, včetně internetu a nových médií,“ pospal Milan Fridrich a dodal, „Myslím, že investice, které se v poslední době udělaly především do původní tvorby, ale i do nových kanálů jako je déčko nebo art, vedly k tomu, že Česká televize je vnímána jako úspěšný podnik, který se dovede vyrovnat se složitou situací fragmentace trhu a dokáže si udržet pozici na trhu.“

„Máme šest kanálů, které svým portfoliem, je to tak vnímáno i v EBU, docela zajímavě postihují různé společenské jevy, různé divácké potřeby a různé žánry a jsou rozmístěny ve specializovaných kanálech,“ řekl v rozhovoru Milan Fridrich, „České televizi to dává podíl na trhu, který patří v evropském kontextu mezi nadprůměrné.“ Diskuse o veřejné službě jsou nekonečné a nikdy neskončí. V celé Evropě se řeší, jak ji aktuálně definovat, co je její podstatou a jak ji naplňovat. „U nás je veřejná služba definována optimálně, a to zákonem a Kodexem,“ uvedl Milan Fridrich. Podstata podle něho spočívá v tom, jak sama sebe má prosazovat. „Televize národní veřejné služby přináší věci, které trh, ani jiná média nemohou přinést – nezávislost, tlak na objektivitu a vyváženost, tlak na pravdivost zpravodajství. Podporují národní tvorbu i její tradici a taky národní sport a kulturu. Televize veřejné služby to má ve své DNA.“

„Jednička je plnoformátový rodinný kanál, který je zaměřen na naše vlajkové věci,“ vysvětlil Milan Fridrich pozici historických programů České televize. „Je tam jak všeobecné zpravodajství a informování, prestižní publicistika, jsou tam věci z původní dramatické tvorby a jsou tam i velké vzdělávací a zábavní pořady (Zdravotní test národa, Star Dance), které by měly integrovat generace, integrovat rodinu. Dvojka je zaměřena na žánry, které jsou svým pojetím spíše vzdělávací. Je tam více dokumentární tvorby, inovativní filmy, seriály, samozřejmě je tam i publicistika a nové formáty jako docusoap či doku-reality. Jednička a dvojka existují vedle sebe jako siamská dvojčata. Jejich nabídka je kompaktní.“

„Rok 2018 se ponese v ovzduší osudových osmiček, jedna z nich navíc bude mít 100let,“ přiblížil záměry pro příští rok, „osmnáctky budou rezonovat v premiérové tvorbě i programových celcích – 18, 38, 48, 68…“

Celý rozhovor Jana Mrzeny s Milanem Fridrichem můžete vidět na Českých médiích již v pondělí dopoledne!