logo Facebook
i slova jsou činy

Rada rozdala licence a zamítla stížnost Pirátů

30. října 2017 06:00 / autor: Jan Mrzena

Na svém posledním zasedání udělila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání celkem čtyři licence společnosti Seznam.cz TV. Licence umožňují provozování televizního vysílání programu Seznam.cz TV, který bude šířen prostřednictvím pozemních vysílačů, kabelových systémů, družice a také díky speciálním přenosovým systémům. Seznam buduje své zázemí pro televizní vysílání delší dobu a mnoho zajímavých formátů již dnes publikuje na svém webu. Rada také oficiálně zamítla stížnost Pirátů, která požadovala zastavení předvolební debaty Andreje Babiše a Lubomíra Zaorálka na Nově. Argumentaci shrnul již dříve předseda rady Ivan Krejčí, „podle Pirátů Rada nemá monitorovat a analyzovat odvysílané pořady, ale vybírat si dopředu (například z televizního programu všech provozovatelů vysílání) a „preventivně“ zahajovat správní řízení. Pro takový absurdní postup samozřejmě Rada nemá žádnou oporu v zákoně, ostatně jednalo by se o svého druhu nepřípustnou cenzuru, přičemž osobně považuji za velmi smutné, že po cenzuře volá demokratická politická strana…“

Rada vyslovila i souhlas s převodem 30% majetkového podílu Regionalnitelevize.cz společnosti OUR MEDIA vlastněné Ivo Valentou a Michalem Voráčkem a 20% podílu Valentovy kyperské společnosti WORLD CAPITAL VENTURES. Rada na svém 18. zasedání projednala 55 bodů programu. Vyhodnotila mimo jiné 31 stížností diváků a posluchačů a vydala osm upozornění na porušení zákona.

Příští zasedání Rady pro rozhlasové a televizní vysílání bude 7. a 8. listopadu 2017.