
ČMK přinesla opět několik námětů k diskusi
20.04.2007 14:10:23 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (BoJ)
Českokrumlovská mediální konference je po poledním programovém bloku u svého závěru. Tradičně se podařilo shromáždit na jednom společném místě všechny osoby a subjekty, kteří hýbají vývojem digitalizace v České republice. Také nyní, na konci letošního dubna, se podařilo sebrat množství závěrů, které povedou k dalším diskusím při řešení legislativy i technických problémů souvisejících s českou digitalizací. Nebyla nouze ani o zdravé konfrontace názorů. Televize Nova ústy svého generálního ředitele Petra Dvořáka dala najevo svou významnou úlohu v procesu digitalizace v České republice. Dvořák rozkryl budoucí plány Novy a jejich finanční background. Ukázalo se, že v investicích do digitalizace je Nova zhruba na úrovni veřejnoprávní České televize. Potvrdil to včera vedoucí projektu digitalizace Pavel Hanuš.
O tom, jak má v budoucnu vypadat Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, přítomní diskutovali v rámci pátečního ranního programu. Má být Rada ryze „profesionální“ nebo jen „brigádičkou“, jak řekl člen Rady ČTÚ Petr Štěpánek? Kdo by měl být členem tohoto regulačního orgánu a jaká kritéria by měl splňovat?
Kdo za to může? A jak z toho ven? Ptala se ve čtvrtek moderátorka Ivana Denčevová přítomných panelistů na to, kdo stojí za „zablokováním“ digitalizace a jaká jsou východiska této netěšené situace. Dá se říct, že na postupu se přítomní shodli, nejdříve je nutné vyřešit legislativu, návazně TPP, které by bylo akceptovatelné také komerčními vysilately a poté jeho aplikace trh. S tím souvisí také možná dohoda, která již pravděpodobně není nereálná. Zájmy všech zúčastněných jsou totiž příliš rozdílné. Ostatně minulé pokusy o dohodu selhaly.
Fotogalerie druhého dne konference najdete zde a zde.ČMK: Podle Náplavy je problém v přemíře regulace
20.04.2007 13:50:25 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (bk)
V diskuzi, která na českokrumlovské konferenci následovala příspěvek Ladislava Jakla zaznělo povícero kontroverzních výroků. Ty se odehrávaly v několika rovinách.Karel Berka ze sdružení Občané za svá práva projevil souhlas s Jaklem v tom, že rozvoj technologií by se neměl regulovat. „Není politická vůle licence digitálním televizím udělit,“ dodal.
Katarína Vaculíková se od Jaklových prohlášení distancovala, když razantně deregulaci vysílání odmítla. „Nejde pustit všechno,“ reagovala.
Jakl v diskuzi konstatoval, že za 17 let neviděl důvod své stanovisko měnit. Předseda RRTV Václav Žák jeho názor nesdílí: „Celá hra demokratické společnosti se odehrává tak, že veřejnost kontroluje politickou sféru. Společnost sama sebe reguluje skrz politiku“. Podle Žáka je nutné komerční sdělení oddělit od zbytku vysílání, aby se oddělil objektivní fakt - např. výsledek nezávislého testu - a subjektivně propagující reklama.
Na dotaz Markéty Havlové Žák vyjádřil stanovisko, že RRTV má zájem na tom, aby odlišila skrytou reklamu od "product placement".
Petr Štěpánek považuje za absurdní, že RRTV zavádí správní řízení kvůli tomu, že TV stanice neuvedla své logo po dobu vysílání reklamního spotu. Uvedení loga je podle něj zájmem TV, a ne veřejnosti. Ptal se tak po smyslu takových sankcí. „Nikdo neutrpěl žádnou újmu, jaký je smysl takového pokutování? Nemusíme regulovat úplně všechno,“ dodal.
„Absurdit v zákoně je více. Především jsou-li v důsledku sankciovány případy, kdy nevznikla újma na žádné straně,“ shrnul své stanovisko Mojmír Náplava. Problém je podle něj v přemíře regulace. "V zákoně je ustanovení, které RRTV zavazuje vykonávat určitou povinnost. Problém tady spočívá v zákonodárství. Co je veřejně prospěšné, a co je zbytečná šikana?“
Žák s Náplavou souhlasil. Rada musí reflektovat legislativu.
ČMK: Jakl: Stát neúměrně reguluje. Reguluje, protože může.
20.04.2007 13:05:03 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (BoJ)
„Pokud téma trvá, není možné k němu zaujímat jiné postoje,“ řekl na Českokrumlovské mediální konferenci tajemník prezidenta ČR Ladislav Jakl. Média, stejně jako letní čas, pokud budou regulována, budu mluvit stále proti nim…Zákon o rozhlasovém a televizním vysílání je, podle Jakla, neúměrně regulovaný. V obecné rovině je podle něj právo veřejné reprezentováno garancí zákona státem. Přitom by měla fungovat podmínka nástroje prokázání veřejného zájmu. V případě rozhlasového a televizního vysílání podle něj o žádný veřejný zájem nejde. Regulace je neúnosná. „Stát zavětřil krev a když ucítil, že může vstoupit do oblasti vysílání, pustil se do toho. Stát reguluje, protože může,“ vysvětlil Jakl. Přitom se stát nezamyslel, zda je veřejným zájmem regulovat média.
„Digitalizace jsou úžasné žně mediálních odborníků, znalců mediálních poměrů,“ glosoval po svém proces digitalizace Ladislav Jakl. Kdyby neexistovala regulace médií, takoví lidé by nebyli zapotřebí. „Bavme se v budoucnu o to, zda se jedná o veřejný zájem či nikoliv,“ vzkázal Jakl. Místo mediálních „bafuňářů“ by si praktici vyměňovali své zkušenosti namísto řešení legislativních (regulačních) zmatků.
ČMK: Hubička: Divák se nerad vrací k analogovému vysílání
20.04.2007 12:54:23 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (bk)
„Telefónica O2 disponuje technologií IPTV, která umožňuje přenos digitálního vysílání za pomocí mobilní sítě,“ tím podle slov Václava Hubičky, zástupce společnosti Telefónica O2, vzniká prostor pro vysílání programu O2TV.Hubička doplňuje, že většina zákazníků digitálního vysílání preferuje kvantitu, tedy vyšší programové spektrum v nižší kvalitě. Divák se prý nerad vrací zpět k analogovému signálu, pokud digitální kmitočty vyzkoušel v praxi.
Podle Hanušky zákon vždy zaostává za vývojem technologie. Proto odmítá diskuze týkající se formátu, v němž bude digitální vysílání publikum přijímat. To by Hanuška nechal na poskytovali signálu a v důsledku toho i koncovému uživateli.
„V nejbližších letech přibudou další způsoby přijímání digitálního vysílání. Vizí do budoucna je sdílení obsahu a aplikací mezi platformami,“ přiblížil budoucí plány O2 Václav Hubička.
ČMK: Rámiš: Televizi bude tvořit také divák. Je nutné více akcentovat svobodu projevu
20.04.2007 12:28:31 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (BoJ)
Právní TV Óčko Vladan Rámiš přednesl projev na téma problému nízkonákladové tématické televize. Podle Rámiše je těžké, aby se nízkonákladová televize uplatnila na reklamním trhu. Problémem přitom není samotný reklamní balík, ale nedostatek alternativních reklamních formátů. Rámiš zdůraznil, že televize musí inzerenty přitáhnout alternativu, kterou jiný konkurenční subjekt nemůže nabídnout. Směrnice Televize bez hranic problém s uplatněním „malého“ subjektu na trhu v souvislosti s regulací reklamy plně neřeší. Kromě reklamy si Rámiš stěžoval na přílišnou regulaci obsahu vysílání. V budoucnu po rozšíření trhu o nové digitální subjekty budou televize bojovat o diváka různými přidanými alternativními způsoby. „Nemyslím, že by podobná přílišná regulace byla na místě,“ řekl Rámiš. Regulace by se podle něj měla fungovat pouze v obecné rovině.
Co se týká rozvoje budoucího rozvoje televize, jedním z těch, kteří tvoří program, bude divák. Proto by prý měl být uvolněn stanovený kvalitativní rámec a „akcentovat svobodu projevu“. Přitom je prý stále nutné dbát na ochranu dětí a mladistvých. Přestože, jak řekl Vladan Rámiš, neexistuje regulace obsahu internetu, situace v regulaci televizní obrazovky je přehnaná. „Je třeba připustit spoluodpovědnost rodičů,“ vysvětlil.
ČMK: Podle Kubiny způsobuje RRTV legislativní nejistotu
20.04.2007 12:18:26 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (bk)
Pavel Kubina z TV Prima se v druhém tematickém bloku páteční krumlovské konference zaměřil na tzv. product placement. „Product placement je jakákoliv forma komerční komunikace, spočívající ve včlenění produktu do pořadu nebo zmínka o produktu za úplatu nebo podobnou protihodnotu,“ definuje tento jev Kubina.S tím ale souvisí i nepovolená skrytá reklama, za níž bývají televize sankciovány. Podle Kubiny se může jednat o situaci, kdy v pořadu figuruje záměrně umístěný produkt sponzora, jehož jméno není v titulcích uvedeno. „Komerční komunikace přináší mnohé problémy. Prima je stíhána za hodně sporných věcí.“ Rozhodnutí RRTV, jako výsledek správních řízení, způsobuje v poslední době, podle slov Kubiny, "právní nejistotu".
Kubina říká, že Rada někdy rozhoduje v obdobných případech rozdílně. Také prý zbytečně administrativně zatěžuje sankciované subjekty. Například v případě seriálu, který obsahuje závadný sponzorský vzkaz, hodnotí tento vzkaz pro každý díl zvlášť, což je podle Kubiny nepraktické a zbytečné v porovnání se zkoumáním seriálu jako celku. "Kouskování všechny strany příliš administrativně zatěžuje," řekl Kubina.
ČMK: Štěpánek: Členové RRTV by měli pracovat na plný úvazek (?) Pro lepší efektivitu práce.
20.04.2007 11:24:49 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (BoJ)
„Jsem proto, aby členové Rady pro rozhlasové a televizní vysílání byli byli na určité vzdělanostní úrovni,“ řekla Ivana Levá (KSČM) a dodala: „Nemyslím, že by bylo třeba, aby to řešil zákon.“ Člen Rady ČTÚ a bývalý místopředseda RRTV Petr Štěpánek upozornil, že výkon funkce v Radě je mnohdy „brigádičkou“, což může narušit chodit výkonu funkce. „Radní by se tomu měli věnovat na plný úvazek,“ vzkázal Štěpánek. RRTV si totiž stěžuje na rostoucí množství stížností a podání, které je nutné zpracovat. Na Českokrumlovské mediální konferenci to potvrdil také předseda Rady Václav Žák. Radní Katarína Vaculíková, přestože právě ona pracuje, jak řekla, na "full time", bránila součanou RRTV a její práci. Rekonstrukci Rady přitom odmítá, nedokáže si prý totiž představit formulaci kvalifikace jejích členů.
ČMK: Diskuse: RRTV uprostřed palby
20.04.2007 11:02:46 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (BoJ)
V reakci na kritiku Markéty Havlové (TV Nova) Rady pro rozhlasové a televizní vysílání její předseda Václav Žák uvedl, že rozhořčení Havlové chápe, Rada prý postupuje přesně v intencích zákona. K návrhu na rekonstrukci „velké rady“ se Žák přímo nevyjádřil, je to prý v kompetenci Parlamentu. „V rozhodnutích, která RRTV dělá, obstojí většina před soudem,“ řekl dále Žák. V následné diskusi v sále vystoupil místopředseda mediální komise PSP Petr Pleva. Ten upozornil na legislativní problém vysílání v MPEG4 a MPEG2. RRTV totiž může udělit licence pouze za předpokladu, že bude znát přesný počet volných kmitočtových pozic. Jejich uspořádání je však plně v područí a jednání mezi ČTÚ a provozovateli sítí.
Problémům se soudními spory by se podle Plevy dalo předejít větším zapojením RRTV do výkladu legislativy. Rada by podle něj měla zaujmout vlastní rozhodné stanovisko k výkladu zákona z vlastního pohledu. Podle názoru Plevy není reální zakomponovat do zákona kvalifikační předpoklady člena RRTV, jak navrhovala Markéta Havlová. "Není proto politická vůle," dodal.
ČMK: Podle Havlové je největším nedostatkem mediální legislativy přílišná obecnost
20.04.2007 10:44:23 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (bk)
Markéta Havlová z TV Nova na krumlovské konferenci kritizovala neurčitá prohlášení, která v zákoně prý nemají co dělat. Podle Havlové by měla být mnohá prohlášení zákona specifikována, neboť mnohdy vedou k neobjektivním rozhodnutím RRTV. "Nejsem pro to, aby zákony byly psány co nejvíce dopodrobna, ale rozhodnutí Rady by měla být více konkrétní." Rada má dle jejích slov mít přesně dané normy, které by příliš všeobecnou mediální legislativu specifikovaly.Havlová také podotkla, že by se mělo diskutovat o restrukturalizaci RRTV. Ta je prý nejzásadnějším orgánem který má vliv na aplikaci mediální legislativy. „Rozhodnutí Rady jsou tak nesrozumitelná, že jsou neprozkoumatelná," říká Havlová. Problém prý často spočívá ve znalosti věci. Členové Rady by tak měly splňovat určité formální požadavky, které by zajišťovaly kompetenci rozhodovat o tak obtížně zkoumatelných problémech, jakými jsou například správní řízení. Počet členů RRTV by měl být vyšší.
„Nejsem pro to, aby se zákon novelizoval, hlavní je, aby se pracovníci v mediálních institucích podle něj naučili pracovat. Zákon pro praxi postačuje," komentovala mediální zákony Havlová.
Správní soudnictví podle ní nerozhoduje špatně. Její rozhodnutí jsou prý stručná, jasná a výstižná.
ČMK: Žák: Nesouhlasím, že by se v procesu odblokování nic nedělo
20.04.2007 10:03:20 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (BoJ)
Předseda RRTV Václav Žák vyslovil své osobní stanovisko k aplikaci mediálního zákona rozhodování “velké rady“. Žák upozornil na britský legislativní model, který spočívá v podrobné dikci zákona regulující vysílání a jeho efektivní návaznost na regulátora vysílání – Ofcom. Regulátor by měl být nezávislý v konkrétním rozhodování, na druhé straně by měl „dýchat“ společně s Poslaneckou sněmovnou.
Václav Žák upozornil na nejasné definice zákona č. 231/2001 Sb., který stěžuje transparentní práci RRTV. Upozornil také na kolizi s evropským právem, kdy například par. 17 odst. 4 znemožňuje výstavbu moderních sítí pro triple-play.
Mediální trh se neustále mění. Nejmladší médium, internet bude do budoucna bojovat s problémy vysílání rozhlasových a televizních programů.
Dalším z problémů je DVB-H, tedy vysílání prostřednictvím mobilních zařízení. Dnešní zákon totiž v Česku neumožňuje vysílání převzatých pořadů na stávajících terestrických sítích.
Žák nesouhlasí s tvrzením, že se v procesu odblokování digitalizace nic neděje. Digitalizace je podle něj jev ojedinělý a složitý a zúčastněné subjekty i zákonodárci se jí nepřetržitě věnují.
ČMK: Náplava: Licenční řízení je jako Miss
20.04.2007 09:54:20 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (bk)
„Při licenčním řízení spolu soutěží subjekty různého charakteru a je nutné brát v potaz mnoho faktorů. Proto není možné ho srovnávat se soutěžemi o udělování veřejných zakázek, kde je předmětem pouze jedno konkrétní zadání.“ konstatoval na českokrumlovské konferenci právník Mojmír Náplava. V prvním pátečním tematické bloku se odborníci na legislativu snažili analyzovat mediální zákon z roku 2001.Podle Náplavy členové Rady pro rozhlasové a televizní vysílání musí při udělování licencí brát ohled na mnoho jak objektivně zkoumatelných, tak subjektivních kritérií. Mezi objektivní faktory zahrnul například ekonomický potenciál subjektů, „ačkoliv i tam je zkoumatelnost proměnlivá.“ Obtížně zkoumatelným neobjektivním kritériem je prý například přínos kvality programů z hlediska programové plurality.
„Pokud Rada vybere některé projekty jako vítězné, vždy bude odůvodnění vydestilování názorů 13 členů Rady, přičemž některé jsou založeny na objektivním zvážení faktů, některé na subjektivních stanoviscích. Je to jako soutěž o královnu krásy Miss.“
Když vedle sebe stojí více projektů, které jsou z hlediska kritérií kvalitativně na podobné úrovni, je těžké zdůvodnit vítězství té které stanice. Stejně jako ve zmíněné soutěži, říká Mojmír Náplava. „Jenže soutěž Miss nikdo dále neposuzuje ve správním soudnictví.“
Náplava dodává, že pokud soud rozhodnutí Rady zruší, je to na základě analýzy formální stránky procesu. Podle jeho slov soud nikdy nebere na vědomí konečný výsledek celého řízení. "A to je paradoxní situace."
ČMK: Balaš: V chaotickém legislativním procesu se skrývá mnoho chyb
20.04.2007 09:31:05 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (BoJ)
Vladimír Balaš z Ústavu státu a práva pochválil stávající zákon o rozhlasovém a televizním vysílání. Podle něj odpovídá běžné české právní realitě. „Odpovídá klasickému legislativnímu chaosu,“ řekl. Upozornil, že při přijímání nových zákonů či novel stačí, aby byl podán jeden pozměňovací návrh, který novelu „shodí pod stůl“. Vladimír Balaš vznesl otázku, zda je nutné „resuscitovat“ zákon o rozhlasovém a televizním vysílání mininovelami a supermininovelami. V přípravě nového zákona a jeho přijetí přitom nevidí velký problém.
ČMK: Pátečnímu programu budou dominovat právníci
20.04.2007 08:06:18 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (BoJ)
Pokud by se čtvrteční program Českokrumlovské mediální konference dal nazvat "konfrontací televizních titánů", dnešní páteční program bude "soubojem vládců paragrafů". U jednoho stolu totiž v ranním i poledním bloku usednou právníci, kteří se specializují na mediální problematiku. Doplňovat je budou zástupci regulátorů, předseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Václav Žák, a zákonodárců, místopředseda Stálé komise pro sdělovací prostředky PSP ČR Michal Hašek. Tématem obou panelů bude Praktická analýza zákona č. 231/2001 Sb. a jeho problémy v mediální praxi. Program začíná za necelou hodinu, v 9:00 hodin. Celý dnešní blok moderuje redaktor ČRo6 Milan Bouška.
ČMK: Petr Dvořák: Motorem digitalizace je kvalita
19.04.2007 18:45:31 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (BoJ)
Petr Dvořák (Nova) shrnul nedostatky současného TPP jako „těžko prosaditelného plánu“ v absenci kompenzačních opatřeních za navrácené analogové kmitočty. Legislativní rámec je nefunkční, kontraproduktivní je dohoda ČTÚ a ČT. Nový TPP by měl vystihovat spojení "Těžiště je Penetrace a Pokrytí". V takovém případě by měli mít přednost přednost pravidla před termíny, divák, jasná definice zodpovědnosti státu, informovanost a průběžné měření a vyhodnocování celého procesu.
Dvořák uvedl, že TV Nova je do DVB-T připravena investovat 750 mil. Kč v letech 2007-08. Nova již přitom nese náklady na řádné digitální vysílání. Jako Česká televize.
Podle tvrzení Petra Dvořáka rozšíření programové nabídky diváka neohromí. „Motorem digitalizace je kvalita,“ zdůraznil Dvořák. Proto by prý měla být cílem HDTV. V prvním čtvrtletí roku 2008 bude prý Nova HD Ready, tedy připravena vysílat ve vysokém rozlišení (high definition).
Rozšíření programové nabídky do budoucna při zachování počtu multiplexů bude řešit změna technických parametrů vysílání. Změnou komprese z MPEG 2 na MPEG 4 dojde k rozšíření spektra volných kanálů pro vysílání v jednotlivých multiplexech. Podle Dvořákova vzorce Nova počítá hned s několika kompenzačními licencemi. Dalčí možnosti by prý přinesla další licence z dalšího licenčního řízení. Multiplex 1 (MUX 1) celý by obsadila Česká televize, MUX 2 Nova a její tématické kanály, Prima a regiony by operovaly v MUX 3. Ve 4. multiplexu by zbylo místo pro dalších 8 programů na základě licencí z nových licenčních řízení. Po roce 2010 by se možnosti dále rozšířili, buďto rozšířením programové nabídky v MPEG4 nebo vysílání v HDTV.
ČMK: Balvín: Televize utrpěly ztráty, protože nemohly vysílat
19.04.2007 18:30:33 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (bk)
...Takto reagoval na aktuální stav digitalizace v ČR Jiří Balvín, ředitel TV Óčko a Předseda asociace digitálních televizí. Avšak podle zákona mají televize začít vysílat až 360 dnů po získání licencí, což je podle Balvína "šibeniční termín". "Tvrzení, že jsme měli ještě čekat, jsou pro nás naprosto nepřijatelná. Vystavět celoplošně vysílající televizi za 360 dní na holé louce je nesmysl. Proto jsme se rozhodli shánět prostředky k vysílání – kupovat domy a techniku a najímat lidi," hájil počínaní digitálních televizí Balvín.Podle něj je v celé diskuzi opomíjen základní problém. "Digitální vysílání není ukojením ambicí techniků. Jedná se o proces, který je nutný. Neboť analog – vzduch – se naplnil a my jsme nuceni využít nový prostor."
Ptát se po viníkovi současné situace přechodu na digitální kmitočty v České republice je podle Balvína naprosto irelevantní. Důležité je, jak celou situaci řešit. "Jinak, než změnou legislativy, se z místa nepohneme."
ČMK: Dvořák: Alibismus všech zúčastněných může za současný stav digitalizace
19.04.2007 18:25:03 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (bk)
„Alibismus všech zúčastněných a nechuť udělat jakýkoliv krok,“ zaznělo z úst Petra Dvořáka, ředitele TV Nova na otázku, kdo je hlavním viníkem současného neutěšeného stavu digitalizace v ČR „Jeden krok vpřed, dva kroky vzad. Nic vážného se od minulé konference nestalo,“ definoval situaci Petr Dvořák. Mezi změny zahrnul pouze fakt, že Nova své stížnosti na postup při udělování digitálních licencí stáhla. TPP byl definován právě proto, aby zákonodárci měli čas změnit legislativu, což se podle Dvořáka doposud nestalo.Východiskem je podle něj cesta skrz zákonodárnou normu, avšak Dvořák se připojuje k ostatním, když říká, že to bude cesta velmi složitá.
„Máme nárok na analogové kmitočty do roku 2017, proto bychom měli získat kompenzace za to, že se jich vzdáme. Nové TPP nevzalo v potaz žádné faktické připomínky komerčních subjektů, proto jsme se k TPP nepřipojili." Dvořák by rád připomínky k Technickému plánu přechodu nastínil v následující prezentaci.
ČMK: Chajda: Přesná legislativa a jasný TPP = řešení
19.04.2007 18:20:31 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (BoJ)
„Mám pocit, že se bavíme pořád o tom samém,“ řekl ve svém vystoupení výkonný ředitel TV Prima Petr Chajda. Podle něj je východiskem přesný legislativní rámec a jasně definovaný TPP. Chajda přitom souhlasí s generálním ředitelem TV Nova, že z pohledu komerčních vysilatelů by bylo nesmyslené, přihlásit se k TPP. Dvořák totiž řekl, že není rozumné podpisovat bianko šek formulující nejasné závazky do budoucna."Už nehledáme otce digitalizace, hledáme hrobaře digitalizace," řekl Martin Mrnka z televize Z1. Navázal na vystoupení Jiřího Balvína z TV Óčko a zopakoval, že digitální držitelé-nedržitelé licencí překročili 360-ti denní lhůtu pro rozjezd digitálního vysílání a jesjich situace ja taková, jaká je - šestice televizí je bez licencí, bez kmitočtů a nevysílá.
ČMK: Berka: Východiskem ze situace je legislativní postup
19.04.2007 18:07:10 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (BoJ)
"Východiskem ze situace je legialtivní postup," uvedl v diskusi na Českokrumlovské mediální konferenci majitel Regionální Televizní Agentury Jaroslav Berka. Pokud bude doprovázen shodou vysilatelů, bude to prý lepší. Neočekává prý přitom jednoznačnou shodu mezi jednotlivým vysilateli, cílem by měl být rozjezd celoplošného DVB-T. Určitým řešení a pomocí zablokované digitalizaci je, podle Berky, dohoda mezi ČTÚ a ČT. "Pokud by měl zasáhnout stát do řešení situace, bude mít velmi složitou situaci," dodal dále. Například oproti Slovensku, kde vzhledem k situaci jsou politická rozhodnutí jednodušší.ČMK: Lamser: Digitální vysílání není jen o programech
19.04.2007 17:38:15 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (bk)
Co se stane, až začne digitalizace skutečně v praxi fungovat? Touto otázkou se zabýval Jan Lamser, zástupce ČSOB. Dle jeho slov si dovede představit skutečné důsledky digitalizace v praxi málokterý příslušník televizního publika. Proto ČSOB slov hodlá sehrát důležitou roli v propagaci digitálního vysílání. Právě ČSOB bude podle Lamsera jedním z těch, kteří hodlají díky digitálnímu vysílání nabídnout svým klientům nové interaktivní služby a díky tomu profitovat. „Digitální vysílání není jen o programech, ale o dalších výhodách.“ Lamser mluví o platformách a komunikačních kanálech, které teprve vzniknou.
"V budoucnu budou diváci využívat například teleshoppingu. Prostřednictvím digitálního vysílání budou moci nakupovat a za výrobek skrz televizi také zaplatit."
ČMK: Frankl: Síťaři budou lanařit média s atraktivním obsahem
19.04.2007 17:16:51 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (BoJ)
Svůj výhled do budoucna představil v diskusi člen Rady ČTÚ Michal Frankl. Do budoucna by podle něj měl ideálně fungovat tak, že by provozovatelé sítí na základě nabídky a poptávky soupeřili s konkurencí o tom, jaký vysilatel s kvalitním obsahem bude v jejich multiplexu vysílat. Jaká však bude konkurence na trhu multiplexů? Podle Jaroslava Berky (ČM) se podle podobného scénáře situace na trhu elektronických médií nezmění. Prezident Asociace českých reklamních agentur (AČRA) Pavel Brabec řekl, že do budoucna již nebude exitovat taková konzistentní skupina diváků jako je právě teď, trh se bude diverzifikovat. Ať existují spory kolem legislativy a technických řešení, půjde přece jen o byznys, o peníze. Z Brabcova pohledu by se mělo také hledět na řešení ekonomického řešení digitalizace. Jedině transparentní trh může být atraktivní pro klienty.
ČMK: Pohl: CDG má zájem o digitální vysílání. Chce ho rozšiřovat
19.04.2007 16:59:46 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (BoJ)
Předseda představenstva Czech Digital Group (CDG) Leoš Pohl uvedl, že CDG má zájem nadále podporovat digitální vysílání a vykonávat činnost při přechodu na něj. Upozornil přitom na legislativně-technické otázky, zejména vymahatelnost TPP, která je problematická. Protože TV Prima bude jediným uživatelem multiplexu CDG, nebude mít stejné podmínky pro provoz jako v ostatních sítí, kde bude vysilatelů více. Technické podmínky budou pro všechny stejné, na nákladech na technický provoz multiplexu však budou vysilatelé participovat. Experimentální vysílání, které v síti CDG probíhá, je podle Pohla značně dlouhé a přináší další zvýšené náklady. „Odblokování digitalizace je zatím v nedohlednu, nic nebude rychle vyřešeno, ač úsilí existuje,“ prohlásil Pohl a dodal, že se nedomnívají, že přes avizované přijetí mininovel Parlamentem ČR, digitální vysílání neodstartuje 1. ledna příštího roku.
ČMK: TPP je zatím neproveditelný
19.04.2007 16:59:42 Zdroj:Vlastní zpráva (jem)
Technický plán přechodu (TPP), tedy postup přeměny televizního vysílání z analogového na digitální je funkční, platný, ale neproveditelný, protože nejsou k dispozici volné kmitočty. Řekl to v diskusi na českokrumlovské mediální konferenci předseda Rady ČTÚ Pavel Dvořák. Jak dodal člen rady Michal Frankl, TPP bude třeba novelizovat podle změn v mediální legislativě a upravit tak, aby bylo zřejmé, kdo ponese odpovědnost za škody, jež případně vzniknou, pokud nedojde k vrácení analogového kmitočtu v předepsaném termínu. Frankl tak reagoval na námitku poslankyně Michaely Šojdrové, že nevrácení kmitočtů nelze sankcionovat, protože komerční televize Nova a Prima mají platné licence až do roku 2018, a proto tyto televizní stanice je možné jen pozitivně motivovat. Jak předtím Dovřák upozornil, ochrana digitálního televizního vysílání před rušením analogovým signálem začne v Evropě platit od roku 2015. Šojdrová proto konstatovala, že český stát je v pasti a musí komerčním televizím nabídnout vhodnou kompenzaci za to, že nebudou trvat na vyčerpání platnosti svých licencí až do konce a v případně jejich zrušení, se pak domáhat finanční satisfakce prostřednictvím arbitráže. ČMK: Hanuš: TPP by měl řešit pouze technologické otázky přechodu
19.04.2007 16:52:51 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (bk)
Pavel Hanuš, šéf digitalizace České televize, reagoval na připomínky, které se vztahovaly k závaznost a vymahatelnosti Technického plánu přechodu. Podle některých přítomných na českokrumlovské konferenci je totiž TPP zbytečný. Hanuš podotýká, že by TPP měl být dokument reflektující pouze technologické otázky přechodu z analogového vysílání na digitální. Žádné politické ani ekonomické faktory by do něj promítnuty být neměly. A tak je podle Hanuše nutné k němu přistupovat.Na konferenci také zmínil základní problémy digitalizace v ČR. Mezi priority podle něj patří výstavba dalších sítí, na nichž se bude vysílat. Je také potřeba vyřešit problémy licencí a legislativy s digitalizací související.
Hanuš také zmínil, že pro 40 procent diváků TV je hlavním důvodem pro příjem digitálního vysílání širší programová nabídka.
Problém digitalizace dle Hanuše tkví také ve vypínání analogového vysílání. Vypínat se nejdříve bude pouze tam, kde je to nejnutnější.
"Digitalizace není jen o DVB-T, jedná se o komplexní program distribuce digitálního vysílání. Tím dochází k přestavbě mediálního trhu," řekl nakonec Hanuš.
ČMK: Dvořák: TPP nevyřeší všechny problémy digitalizace
19.04.2007 16:23:30 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (BoJ)
TPP nevyřeší všechny problémy digitalizace. Řekl to předseda Rady ČTÚ Pavel Dvořák v rámci svého vystoupení na Českokrumlovské mediální konferenci. Podle Dvořáka je důležité exaktně stanovit, jak bude nakládáno s kompenzačními licencemi a s vracením licencí pro analogové vysílání. Problémem je udržet součinnost s vysilateli. Co může způsobit nové problémy je, že doposud není stanoven rozdíl mezi místním a regionálním televizním vysíláním. Uškodit digitalizaci mohou také spory mezi operátory sítí a vysilateli. Dvořák doplnil, že ČTÚ má připraveny náměty na doplnění Zákona o elektronických komunikacích a Zákona o rozhlasovém a televizním vysílání.
Při debatě o sankcích při vracení a "překlápění" licencí člen Rady ČTÚ Michal Frankl řekl, že TPP je jízdní řád, podle kterého se nebude postupovat. Je platný a účinný, ale není funkční, dodal následně předseda Rady Dvořák. Jakmile prý bude aktualizován právní rámce, budu aktualizován také TPP. "Jestli bude nový TPP vymahatelný, ptejte se zákonodárců," dodal. Podle zákonodárce, poslance Petra Plevy, je zjištění, zda bude novalizovaný TPP vymahatelný, věštěním z křišťálové koule...
ČMK: Podle Savického vede digitalizace k větší škále možností
19.04.2007 16:13:44 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (bk)
Nikolaj Savický, vedoucí projektu digitalizace STV, poukázal na úvod druhé části Českokrumlovské mediální konference na situaci na Slovensku. Tam byl včera byl schválen zákon o provozování digitálních služeb. Ten během schvalovacích procesů prošel několika změnami, základní jádro ale zůstalo nezměněné.Na Slovensku, podobně jako v ČR, je vysoké procento domácnosti závislé pouze na příjmu pozemního analogového vysílání. To podle Savického slov komplikuje celý proces digitalizace, a STV je nucena celé situaci se přizpůsobit.
Savinský zmínil také několik výhod digitalizace. Rozhodujícím rysem je podle něj diverzifikace distribučních cest televizního signálu. Divák si časem může snáze vybírat způsob, jakým bude signál přijímat. Digitalizace dle něj vede k větší škále možností.
"Digitalizace zmnohonásobňuje počet dostupných televizních kanálů a tím nutí vysílatele, kteří usilují o zachování daného postavení na trhu, nabídnout divákům větší počet televizních kanálů," dodal Savický.
Rozdíl mezi komerční stanicí a veřejnoprávní podle něj tkví v tom, že komerční subjekt může vykonávat všechno, co jí zákon nezakáže, zatímco veřejnoprávní médium smí dělat jen to,co jí zákon přikazuje.
"Slovenská televize tak potřebovala legitimaci k tomu, aby mohla digitálně vysílat, a prostor, který bude k vysílání využívat," řekl Nikolaj Savický.
19.04.2007 15:55:48 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (BoJ)
... zeptala se moderátorka čtvrtečního odpoledního bloku Českokrumlovské mediální konference Ivana Denčevová všech po její levici sedících přednášejících. Leoš Pohl (CDG): "Všechny by nás tady měli zastřelit, jsme přítěží digitalizace," řekl na úvod. Řesením podle něj může být buď znárodnění nebo dohoda. V této chvíli však nemá stát dostatečnou motivaci k dohodě.
Pavel Dvořák (ČTÚ): "Všichni zúčastnění hráči přecenili roli technologie a neuvědomili si sílu tržních vlivů."
Jan Lamser (ČSOB): "Nesouhlasím s charakteristikou, že je digitalizace zablokovaná, ona probíhá. Nás zajímá dopad na diváky a domácnosti. ČSOB chce pomoci procesu digitalizace."
Pavel Hanuš (ČT): "Digitalizace je výjimečný proces, nikdy už nebude hrozit, že budeme ničit funkční systém." Podle něj se jedná jedná se o nepřirozený krok na který se nabalí odpovídající ekonomické aspekty. Nikdo zatím nedokáže odhadnout, jak bude situace vypadat v budoucnu nehledě na zablokovanou situaci digitálních licencí.
Nikolaj Savický (STV): Na Slovensku se podařilo digitalizaci úspěšně odblokovat. Řešení tedy prý existuje. Na vině je, že to, co proces přináší, je narušení principů, které jsou funkční.
ČMK: Podle poslanců občané o digitalizaci málo ví
19.04.2007 13:34:38 Zdroj:Vlastní zpráva (jem)
Zájemci o digitální vysílání by měli pouze splnit určité podmínky k registraci a všechny další otázky spojené s šířením televizního signálu by měl vyřešit trh, řekl v debatě na Českokrumlovské mediální konferenci bývalý ministr informatiky Vladimír Mlynář. Poslanec ODS Petr Pleva však namítl, že pak by ve skutečnosti televizní vysílání regulovali operátoři, kteří signál šíří, protože ti by rozhodovali o tom, kdo bude moci fakticky vysílat. Dodal, že v takovém případě dává přednost tomu, aby regulátorem byla RRTV.V diskusi dále poslankyně Michaela Šojdrová KDU-ČSL i Ivana Levá KSČM a také poslanec Vítězslav Jandák ČSSD kritizovali stav informovanosti občanů o přeměně televizního vysílání. Zákonodárci naznačili, že za informační kampaň by měl být odpovědný stát a média veřejné služby.
Podle Šojdrové Národní koordinační skupina pro digitalizaci (NKS) či její legislativní skupina nemá žádné výsledky své činnosti. Předseda NKS Zdeněk Duspiva však oponoval v tom, že zejména legislativní skupina připravila podklady pro ministerstvo informací a ministerstvo kultury k úpravě mediálního zákona, která má řešit problém digitalizace.
Náměstek ministra kultury Jaromír Talíř v diskusi uvedl, že vedle novely mediálního zákona by v souvislosti s uskutečněním Technického plánu přechodu měl být novelizován také zákon o elektronických komunikacích.
ČMK: Pleva: S digitálním vysíláním je spojeno mnoho mýtů
19.04.2007 13:00:14 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (bk)
Člen ODS a místopředseda SKSP Petr Pleva se ve svém příspěvku na ČMK zaměřil na popírání tzv. „mýtů“. „Tvrzení o vyšší kvalitě digitálního vysílání je nesmysl. Komprimované vysílání má nižší kvalitu než analogové, tedy nekomprimované,“ říká Petr Pleva.
Digitální vysílání podle jeho slov nebude levnější. Naopak, investice do něj představují nemalé finanční prostředky přesahující ty, které byly vynaloženy do analogového vysílání.
Pleva také naznačil, že televize, jež nezískaly licence pro digitální vysílání, začaly investovat do celého procesu ještě předtím, než o licencích bylo rozhodnuto. Proto tyto subjekty zčásti nesou zodpovědnost za svou finanční újmu samy.
Regulace je České republice nařízena vzhledem k členství v Evropské unii. Proto ji nelze podle slov Plevy omezit.
„Lidé mají zájem především o nejlevnější typ set-top-boxů. Ty neumožňují interaktivní služby. Tvrzení, že v rámci digitálního vysílání budou těžit i poskytovatelé interaktivních služeb, je mýtus,“ nechal se slyšet Petr Pleva.
ČMK: Levá: Lituji všechny oblasti, které zažily současnou informační kampaň
19.04.2007 12:45:28 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (BoJ)
Místopředsedkyně SKSP PSP ČR Ivana Levá (KSČM) uvedla ve svém příspěvku před společnou diskusí politiků s přítomnými účastníky konference, že mediální legislativa, která nyní brzdí proces digitalizace v ČR, byla špatně předjednána. Současné fragmenty legislativních opatření podle ní napovídají, že udělení například hned několik kompenzačních licencí není politicky reálné.„Byla jsem tu před třemi lety a vypadá to, že se stále točíme v kruhu,“ pronesla Levá v závěru svého vystoupení na adresu vývoje české digitalizace.
ČMK: Šojdrová: Kompetence Národní koordinační skupiny by měly být oslabeny
19.04.2007 12:43:03 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (bk)
Michaela Šojdrová, poslankyně za KDU-ČSL a členka SKSP, hned na úvod svého příspěvku na Českokrumlovské mediální konferenci předeslala, že stát má mít aktivní roli v procesu digitalizace. „Hlavní kompetence má mít Ministerstvo kultury a vláda.“Šojdrová říká, že pokud bude v celém procesu příliš mnoho silných stran, všechny budou plnit své pravomoce, ale žádná ne pořádně. Národní koordinační skupina je podle ní orgán, který vyplývá z koncepce, nikoliv ze zákona, a proto se domnívá, že by neměla být posílena, ale omezena.
Hnacím motorem digitalizace by měla být Česká televize, neboť tato její role vyplývá ze zákona. Proto by ji měla vláda dle slov Šojdrové podpořit.
Novela digitálního zákona je skutečně klíčem k rychlému řešení a zpřehlednění situace. Proto ale musí mít podporu politiků," říká Michaela Šojdrová.
ČMK: Předseda SKSP Jandák je skeptický v přijetí mininovel
19.04.2007 12:33:11 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (BoJ)
Předseda Stálé komise pro sdělovací prostředky PSP ČR a poslanec Vítězslav Jandák (ČSSD) v těsně popoledním vystoupení na úvod diskuse se zástupci Poslanecké sněmovny PČR konstatoval, že proces digitalizace je zablokován. Jak ji tedy odblokovat?Podle Jandáka je někdy neprávem házena vina na stát. Existují také regulační orgány, RRTV a ČTÚ. Jak stát tak oba regulátoři spolu nedostatečně komunikovali. Výsledkem je dobře známý vývoj: Přidělování nových televizních licencí, těch digitálních, a to dříve než by existovala nová „digitální“ legislativa, neexistence návazných norem jako je například TPP…
Jandák je skeptický při dalším přijetí nových legislativních opatření, mininovel. Vkládá důvěru v právníky, mediální specialisty, kteří by snad v následné diskusi v rámci Českokrumlovské mediální konference mohli dojít k závěrům, které by situaci mohli pomoci vyřešit.
19.04.2007 12:19:16 Zdroj:Vlastní zpráva (jem)
Zrušení Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) respektive její sloučení s Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ) v blízkém výhledu doporučil bývalý ministr informatiky Vladimír Mlynář. Na krumlovské mediální konferenci zdůvodnil ukončení činnosti RRTV tím, že politickým cílem přeměny televizního vysílání z analogového na digitální je zrušení regulace TV trhu.Proti zániku takzvané velké mediální rady se naopak vyslovil náměstek ministra informatiky Zdeněk Zajíček a místopředseda RRTV Petr Pospíchal. Zajíček řekl, že takové řešení by považoval za unáhlené a navíc by digitalizaci nepomohlo. Podle Pospíchala jde o utopickou myšlenku, která navíc odvádí pozornost od problému transformace televizního vysílání.
ČMK: Balaš: V rámci digitalizace není třeba více regulovat
19.04.2007 11:53:27 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (bk)
"Je třeba vytvořit transparentní právní prostředí," řekl ve svém příspěvku v rámci Českokrumlovské mediální konference Vladimír Balaš, člen Ústavu státu a práva. "Někdy je méně více," dodal.Jakékoliv regulace, které by mohly poškodit majetek investorů, budou v důsledku vést k užívání peněz daňových poplatníků. Šesti poškozeným televizím, kterým byl zablokován přístup na digitální trh, by ale měly být vzniklé finanční škody kompenzovány.
Balaš se na konferenci také zabýval pluralitou názorů v rámci médií, což by dle jeho slov měla zajišťovat samotná ČT. Větší počet vysílajících subjektů je ale velkou výhodou.
ČMK: Štěpánek: Digitalizace se pohybuje systémem jeden krok vpřed, dva kroky vzad
19.04.2007 11:40:31 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (BoJ)
Služebně nejmladší člen Rady ČTÚ Petr Štěpánek ve své přednášce označil za hlavního viníka neutěšeného stavu české digitalizace Vládu ČR. Podle něj nestačilo vytvořit Národní koordinační skupinu, ale také jí přiřadit větší kompetence. Druhým viníkem v pořadí je prý Parlament ČR, který jednal neefektivně a to zejména na bázi „pravo-levých rvaček“. Předvolebním kšeftíkem označil Štěpánek proces očištění televize Prima od „regionů“.Dalšími viníky jsou, podle Štěpánka ČTÚ a RRTV pro špatné načasování vypsání licenčních řízení bez potřebné legislativy a pro nedostatečnou potřebnou technickou podporu digitalizace. Výsledkem je zablokovaná situace soudními rozepřemi, které zvýhodňují současné komerční vysilatele a limitují nebo zcela eliminují nově licencované, kteří sedí s rukama v klíně.
„Je třeba mít odvahu, vzít rozum do hrsti a dohodnout se,“ řekl Petr Štěpánek s odkazem na „hlemýždí“ tempo a neefektivitu řízení státních orgánů.
ČMK: Pospíchal: Stát by měl v procesu digitalizace vystupovat jako jeden celek
19.04.2007 11:33:31 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (bk)
Petr Pospíchal, místopředseda Rady pro rozhlasové a digitální vysílání řekl, že stát by si měl zachovat aktivní roli v procesu přechodu z analogového vysílání na digitální vysílání. Tuto roli však ztratil. Stalo se tak především díky podobě digitálního zákona a neustálé snaze jej zdokonalovat, což dle Pospíchala vedlo ke stále složitějšímu legislativnímu procesu."Ačkoliv by to bylo ideální, nelze dospět k celkové shodě v rámci digitalizace v ČR," řekl Pospíchal. "Právě proto musí být stát nejsilnějším leaderem v celém procesu." Stát by proto, podle jeho slov, měl vystupovat jako jeden celek. "To se ale neděje," řekl Pospíchal.
19.04.2007 11:21:30 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (BoJ)
Na Zdeňka Zajíčka (MIČR) na konferenci v Českém Krumlově navázal první náměstek ministra kultury Václava Jehličky Jaromír Talíř. Ministerstvo kultury ČR má mimo jiné na starosti mediální legislativu. Kdo by měl odpovídat za legislativu, která se připravuje v rámci digitalizace? Talíř upozornil, že Kompetenční zákon určuje MK ČR přímo jako odpovědný subjekt. Talíř upřesnil, že připravovaná mininovela Zákona o rozhlasovém a televizním vysílání by měla být zároveň vládní předlohou. To však přináší mnoho problémů. Musí totiž proběhnout připomínkové řízení. MKČR požádalo legislativní radu vlády o zkrácení tohoto připomínkového řízení. Před poslance by se návrh měl dostat ve stanoveném nejbližším termínu.
ČMK: Zajíček: Držitele licencí je třeba motivovat k přechodu z analogového vysílání na digitální
19.04.2007 11:20:58 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (bk)
Zdeněk Zajíček, náměstek Ministerstva informatiky ČR, do podstatné míry zopakoval hlavní myšlenky Zdeňka Duspivy. Ve své řeči definoval tři základní problémy digitalizace. Mezi ně podle něj patří bariéry technologické, legislativní a politické.Problém dle Zajíčka tkví v tom, že není dostatek volných kmitočtových pozic na českém digitálním trhu. Díky tomu je třeba regulovat přístup na tento trh.
Stát by měl hledat více prvků, jež by motivovaly držitele licencí analogového vysílání, aby z vysílání analogového co nejrychleji přešli k vysílání na digitálních kmitočtech. Technický plán přechodu je jeden z podstatných nástrojů vedoucích k uvolňování analogového prostoru a zaplňování digitálního.
Podle Zajíčka je potřebná kampaň motivující publikum k tomu, aby si pořídilo přijímače digitálního vysílání, tedy set-top-boxy. Lidé tak budou rychleji přijímat digitální vysílání.
„Je rovněž třeba časem nabídnout prostor subjektům, které licenci nedostaly,“ řekl Zdeněk Zajíček.
Nedostatky v legislativě by měly být co nejrychleji vyřešeny novelou v digitálním zákoně.
"Stojí za úvahu, zdali neposílit národní koordinační skupinu a rozšířit její status i pravomoce,“ podotkl na konec svého příspěvku Zděnek Zajíček.
ČMK: Duspiva: Prioritou je pro mě jednoznačně odblokování
19.04.2007 10:55:08 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (BoJ)
První přednáškou Českokrumlovské mediální konference přispěl do programu Národní koordinátor digitalizace Zdeněk Duspiva, který sumarizoval současný stav digitálního vysílání v ČR. Duspiva připomněl přednosti digitálního vysílání spočívající v kvalitě, interaktivitě a programové nabídce. Naopak negativním faktorem je skutečnost, že téměř veškerá populace v ČR je závislá na terestrickém vysílání. Přechod na digitál tedy znamená, „poprat“ se s problémy každého jednoho z nich. Současní vysilatelé musejí vracet televizní licence, výměnou za digitální. Problémy spojené se soudními spory dnes všichni znají. Kromě oblasti Prahy, Brna a Ostravy se úspěšně rozběhl projekt digitalizace v oblasti Domažlicka, přechod čeká aktuálně i na oblast Ústecka.
Legislativní problémy by měly přinést východisko v mininovele Zákona o rozhlasovém a televizním vysílání.
Prioritou je pro Zdeňka Duspivu odblokování stávající situace. Na trh by se podle něj měly dostat co nejdříve nové „digitální“ subjekty.
Fotogalerie z dopoledního bloku konference zde a zde.Českokrumlovská mediální konference je těsně před svým začátkem
19.04.2007 09:17:33 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (BoJ)
Za necelou hodinu začne v prostorách Jezuitského sálu Hotelu Růže v Českém Krumlově program v pořadí již sedmého ročníku Českokrumlovské mediální konference. Přítomní odborníci ze státních regulačních úřadů, ministerstev, provozovatelé sítí a zástupci médií budou diskutovat na téma Jak odblokovat cestu k digitalizaci? V pátek, v druhé části konference, budou přítomní řešit Problémy mediální legislativy. Mezi přednášejícími nebudou chybět předsedové regulačních orgánů, Pavel Dvořák (ČTÚ) a Václav Žák (RRTV). Budou je doplňovat jejich kolegové z obou Rad. Konference se aktivně zúčastní také ředitelé komerčních televizí, generální ředitel TV Nova Petr Dvořák a výkonný ředitel TV Prima Petr Chajda. Ti budou konfrontovat své názory například se svými kolegy-konkurenty z "digitálních" televizí. Chybět však nebudou také zástupci veřejnoprávní ČT a dokonce také slovenské STV. Legislativní otázky budou diskutovány nejen odborníky na mediální právo z řad advokacie, ale také zástupci Parlamentu ČR. V závěru konference vystoupí také tradiční host Českokrumlovské konference, tajemník prezidenta ČR Ladislav Jakl.---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
![]() |
| Tisková zpráva - 17.4.2007 V Českém Krumlově se bude ve čtvrtek a v pátek řešit odblokování digitalizace Nalézt řešení zablokované digitalizace televizního vysílání, to je cílem už VII. Českokrumlovské mediální konference. Ta se tentokráte stane platformou pro odbornou diskusi o technickém a legislativním postupu přechodu na digitální vysílání. Do Českého Krumlova se sjedou poslanci, kteří mají v rámci svých politických stran na starosti mediální legislativu. Konference přivítá předsedu Vítězslava Jandáka a čtyři místopředsedy Stálé komise pro sdělovací prostředky Poslanecké sněmovny Michala Haška, Ivanu Levou, Petra Plevu a Olgu Zubovou. Ve čtvrtečním dopoledním diskusním panelu vystoupí také zástupci ministerstva kultury, ministerstva informatiky, Rady pro rozhlasové a televizní vysílání i Českého telekomunikačního úřadu. Čtvrteční podvečer 19. dubna bude patřit ředitelům hlavních televizních stanic na českém trhu. V pátek 20. dubna je konferenční program věnovaný praktickým problémům se současnou mediální legislativou. Kromě předsedy Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Václava Žáka a místopředsedy mediální komise sněmovny Michala Haška v pátek vystoupí např. zástupci TV Nova, TV Prima, TV Óčko, Telefonika O2 a další. Spolu s odbornou veřejností v publiku budou hosté jarní krumlovské konference hledat řešení, které umožní realizaci české digitalizace. VII. Českokrumlovskou mediální konferenci tradičně pořádá společnost Česká média, spol. s r.o., provozující internetový deník www.ceska-media.cz. Více informací o Českokrumlovských mediálních konferencích naleznete na stránce http://krumlov.ceska-media.cz. Karolína Hloušková Česká média, spol. s r.o. hlouskova@ceska-media.cz |
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
![]() |
Čtvrtek 19. dubna 2007
JAK ODBLOKOVAT CESTU K DIGITALIZACI?
>> PANEL 1: Má stát převzít aktivní roli v procesu digitalizace?
-- 13:00 - Oběd v restauraci Papa’s living restaurant >> PANEL 2: Spolupráce současných vysílatelů a ČTÚ při naplňování TPP
-- 16:45 - Přestávka
-- 20:00 - Společenské setkání v restauraci Papa’s living restaurant Pátek 20. dubna 2007 PROBLÉMY MEDIÁLNÍ LEGISLATIVY >> PANEL 1: Praktická analýza zákona 231/2001 Sb. a jeho problémy v mediální praxi - 1.část
-- 10:15 - moderovaná diskuse -- 11:15 - přestávka >> PANEL 2: Praktická analýza zákona 231/2001 Sb. a jeho problémy v mediální praxi - 2. část
-- 12:35 - moderovaná diskuse -- 14:00 - Oběd v restauraci Papa’s living restaurant |
|
Další videozáznamy:
Fotogalerie:
Texty:
![]() ![]() Multimédia - konference listopad 2006 zde. |






Zvukové záznamy a videozáznamy:


