logo Facebook
i slova jsou činy
Názory
Internet je plný hloupých žvástů, neúčinných rad a dezinformací. Autoři glos jsou názorově zcela rozdílní lidé, jejichž jediným jmenovatelem je profesní uznání.

Stanovisko České televize na veřejné prohlášení strany Zelených

06. září 2017 / Monitor

Česká televize na základě informací z veřejných prohlášení strany Zelených  o tom, že v kampani použijí dokument Selský rozum, upozorňuje na to, že  Česká televize je koproducentem dokumentu a  že nesvolila s tímto použitím díla a jeho veřejné promítání je nelegální. ČT nepřipustí, aby jakékoli její dílo bylo využíváno v politickém boji a pokud strana Zelených neoprávněně použije dokument na svých akcích, bude se okamžitě bránit právní cestou.

Celý článek

Norská rozhlasová digitalizace běží, i s rozpory

31. srpna 2017 / Zdeněk Duspiva
Celý proces ukončení analogového rozhlasové vysílání v Norsku provázejí protichůdné informace, změny nálad i mediální kampaně. I přes výhrady ale celý proces dál běží a nebyl, na rozdíl od některých jiných severských zemí, narušen ani změnou či pohyby na politické scéně. Norsko je stále jediná země na světě, která se rozhodla definitivně ukončit celoplošné rozhlasové vysílání v pásmu VKV/FM (přinejmenším dalších pět let ale budou v FM ještě vysílat místní a regionální komunitní rádia). Celý článek

Zvolit či nezvolit, to je oč tu běží.

25. srpna 2017 / Petr Gabriel
Doba této sněmovny se zkrátila na poslední řádnou schůzi. Nic nového pod sluncem. Co je třeba odhlasovat ještě teď a co zůstane pod stolem, se řeší pokaždé. Rozhodují to šéfové klubů, vedení politických stran, a především štáby vrcholících volebních kampaní. Je třeba v první řadě odhadnout politické síly po volbách, sice může být lépe, ale také už může být na některé věci pozdě. To se obsazení rad a jiných orgánů týká až v prvé řadě. Celý článek

Volby, média a právo

17. srpna 2017 / Zdeněk Duspiva
Současný svět i společnost jsou silně pod vlivem médií, se všemi výhodami a poslední dobou výrazně více i s negativními dopady. Media při svých rozmanitých podobách a formách hrají viditelně i podprahově klíčovou roli i pro naše životy, ať si to připouštíme nebo ne. Významně ovlivňují všechny sféry života a společenského dění, politickou oblast nevyjímaje. Celý článek

O úspěchu rozhoduje obsah, správná distribuce nutnou podmínkou

11. srpna 2017 / Michel Fleischmann
U příležitosti tiskové konference, na které byly zveřejněny výsledky RADIO PROJEKTU, jsem si připravil krátké zamyšlení nad budoucností rádio jako mediatypu. Ačkoliv jsem jako předseda APSV přesvědčen, že klasické rádiové vysílání bude pokračovat ještě hodně dlouho, protože jeho velkou výhodou je dostupnost, tedy zvyklost, penetrace a kvalita, tak na druhou stranu je nutné si přiznat, že právě streamovací služby a přístup poskytovatelů telekomunikačních služeb je to hlavní, co by nás mělo v tuto chvíli zajímat. Celý článek

Podzimní schéma skupiny Nova sází hlavně na osvědčené formáty

10. srpna 2017 / Monitor
Minulý týden měla i TV Nova tiskovou konferenci, na které představila své plány pro podzimní vysílání. Do sezóny, kdy diváci postupně tráví u televize více času, graduje k vánočním a silvestrovským hodům. Skupina Nova bude v té době sázet především na své osvědčené formáty. Představí i několik nových projektů, které jakoby chtěly připomenout, že i česká komerční jednička mívala odvahu k uvádění nových formátů. Obchodní příjmy jsou pro Novu v posledních letech nejpodstatnější. Divácká přízeň dlouhodobě sice klesá, avšak je stále dost velká, aby příjmy pomáhaly snižovat dluhy a stabilizovat ekonomiku. Patrná je tedy snaha diváky udržet a nabídnout jim příjemný televizní stereotyp. Na tomto místě přinášíme kompletní znění tiskové zprávy skupiny Nova. Celý článek

Podzim na Primě: „Uvidíme se“

08. srpna 2017 / Monitor
Minulý týden měla i TV Prima tiskovou konferenci, na které představila své plány pro podzimní vysílání. Sezóna zvýšeného diváckého zájmu (lidé tráví více času u televizí a vše směřuje k vánočním a silvestrovským hodům). TV Prima v té době bude sázet především na své osvědčené formáty. Na Prima COOL a Prima ZOOM se však diváci dočkají i několika nových svěžích pořadů, které česká kotlina vidí spíše sporadicky. Je dobře, že naše komerční dvojka se takových projektů nebojí. Obchodní příjmy jsou podstatné a pro jejich optimalizaci musí televize v multikanálové strategii pamatovat nejen na své věrné diváky. Oslovit ty nové, je trvalým úkolem každého média, které chce trvale držet svou pozici.  Prestižní postavení v žebříčku sledovanosti je ovšem také nezanedbatelné. Na tomto místě přinášíme kompletní znění tiskové zprávy TV Prima. Celý článek

Změna v měření televizní sledovanosti

02. srpna 2017 / Monitor
Od 1. září 2017 budou oficiální data sledovanosti televize zahrnovat i odloženou sledovanost měřenou za období třech dnů po odvysílání konkrétního pořadu. Toto rozšíření oficiální televizní měny se týká všech veřejných datových výstupů. Odložená sledovanost je v rámci českého projektu měřena od roku 2013. První dílčí změna proběhla již v roce 2016, kdy byla do výstupních dat zahrnuta sledovanost realizovaná ve stejný televizní den (od 6:00 do 6:00), ve kterém byl pořad vysílán živě. Celý článek

Česká televize nabídne na podzim tři nové seriály

28. července 2017 / Monitor
V úterý měla Česká televize tiskovou konferenci, na které představila své plány pro podzimní vysílání. Jde o sezónu, která začíná v době, kdy lidé začnou trávit více času u televizí a končí vánočními a silvestrovskými hody. Všechny televize v té době postupně přidávají to nejlepší (a nejnákladnější), co pro své diváky vyprodukovaly. Výsledky vysílání pak zásadně ovlivňují jejich reklamní příjmy v dalším roce. Pravda, Česká televize žije hlavně z poplatků, ale i pro ní jsou obchodní příjmy podstatné. A prestižní postavení v žebříčku sledovanosti je také nezanedbatelné. Na druhé straně plány podzimního vysílání obnáší i mnoho zajímavých a hodnotných projektů. A ty jsou vlastně nejdůležitější. Celý článek

Tištěnou reklamu či billboardy lidé vnímají lépe než reklamu digitální

25. července 2017 / Monitor
S reklamou se v současnosti potkáváme doslova na každém kroku. Působení některých druhů reklamy se můžeme alespoň částečně vyhnout, např. televizi můžeme přepnout na jiný kanál, existují však reklamní nosiče jako například venkovní reklama, které eliminovat z našeho – byť třeba jen podvědomého - vnímání úplně nelze. Jak lidé vnímají jednotlivé druhy reklamy, zjišťoval aktuální průzkum výzkumné agentury STEM/MARK. Celý článek