logo Facebook
i slova jsou činy
ČM News

Už od neděle 1. října vysílá nová Vltava

27. září 2017 06:00 / Jan Mrzena
Zvuk stanice Český rozhlas Vltava se v neděli 1. října od 12.00 promění. Jde o největší změnu ve vysílacím schématu za posledních patnáct let. Kromě vzniku nových pořadů, které by měly lépe reflektovat kulturní dění, především na domácí, ale i mezinárodní scéně, čeká Vltavu i zcela nová zvuková grafika, která vznikla pod taktovkou hudebního skladatele Ivana Achera. Celý článek

Lagardere Active ČR relaunchovala web Koule.cz

26. září 2017 06:00 / Jan Mrzena
Online magazín Koule.cz, který patří do portfolia multimediální skupiny Lagardere Active ČR, prošel kompletním relaunchem. Z hlediska obsahu bude nyní zaměřen na mladou cílovou skupinu (20–25 let) žijící převáženě ve městech, která se orientuje v novinkách a trendech na internetu a sociálních sítích. V magazínu se tak objeví zcela specifický typ lifestylové zábavy, např. nové autorské glosy pod názvem Michaela hejtuje nebo Káčin zápisník, dále sexuální poradna, speciální komiks atd. Na relaunch značky Koule.cz naváže kampaň, která bude probíhat zejména na webech a sociálních sítích. Lifestylový magazín Koule.cz, který je na trhu už téměř 10 let, prošel nyní kompletním redesignem. Kromě vzhledu značka mění i svůj positioning a nově se bude zaměřovat na cílovou skupinu tzv. city millennials. „Tato cílová skupina hledá na internetu zejména zábavu a zajímavosti a obsah konzumuje většinou z chytrého telefonu, na web často přichází přímo ze sociálních sítí. Tomu všemu jsme náš nový web přizpůsobili,“ říká Jiří Sládek, ředitel digitálních aktivit Lagardere Active ČR a dodává: „Design webu reflektuje nejnovější digitální trendy. Je zcela responzivní pro všechny typy mobilních zařízení, má jednoduché ovládání a obchodním klientům nabízí řadu možností reklamních ploch jako například branding, videoreklamu, PR články, nestandardní rich-media formáty atd.“ Facebookový profil stránky, na který je kladen velký důraz komunikace webu, má v průměru organický dosah přes 300 000 oslovených uživatelů týdně, návštěvnost webu je 300 000 reálných uživatelů měsíčně. Celý článek

Hospodaření Českého rozhlasu v minulém roce vykázalo zisk

25. září 2017 06:00 / Jan Mrzena
Rok 2016 byl pro Český rozhlas rokem nástupu nového generálního ředitele René Zavorala a tím i rokem mnoha změn. Ty vyplývaly zejména z jeho kandidátského projektu. Vše se přirozeně promítlo i do hospodaření. Rozpočet schválený radou v prosinci 2015 počítal s celkovými náklady i výnosy 2193 milionů Kč. V dubnu došlo k navýšení o 12,6 milionu, skutečné výnosy pak na konci roku byly 2212 milionů a náklady vzrostly na 2210 milionů. Výnosy navýšily především příjmy z rozhlasových poplatků. Náklady pak vzrostly u více položek, z nichž nejvýznamnější jsou náklady na materiál a náklady osobní. Rozhlas naopak šetřil na službách. Celý článek

Rada ČTK nemá kompetence, k nímž by nezávislé analýzy potřebovala

24. září 2017 06:00 / Jan Mrzena
Mýty nebo realita? V končící sněmovně se často řešila otázka potřeby posílení postavení malých mediálních rad. Především proto, aby rady mohly samy objednávat nezávislé analýzy a na jejich základu mohly posuzovat plnění veřejné služby nezávisle na generálních ředitelích. Jestli však vnímali vedle Českého rozhlasu a České televize také kontrolní orgán České tiskové kanceláře není zřejmé.  Zákonodárná iniciativa se nekonala.   Celý článek

Televize Prima odvysílá tři předvolební Partie, hosty zve podle speciálního klíče

23. září 2017 06:00 / Jan Mrzena
Televize Prima připravuje tři předvolební nedělní Partie. Speciály bude vysílat vždy od 11.hodin, a to v neděli 1. 10., 8. 10. a 15. 10. V každém vydání budou vždy tři zástupci kandidujících politických stran a hnutí, vybraní podle speciálního klíče. Klíčem k výběru hostů jsou data veřejně dostupná k 19. 9. 2017 ze tří nezávislých zdrojů. První je nezávislý volební model srpen 2017 pro volby do Poslanecké sněmovny parlamentu ČR společnosti MEDIAN, druhý je průzkum volebního potenciálu září 2017 společnosti SANEP a třetí je výzkum volebního potenciálu září 2017 projektu Phoenix research on-line. Veřejně dostupná jsou tato data zde: http://www.median.eu/cs/volebni-model-median-srpen-2017/ http://www.sanep.cz/pruzkumy/volebni-potencial-zari-2017-publikovano-14-9-2017/ http://www.phoenixresearch.cz/aktuality/ Výsledky každé strany v těchto třech zdrojích byly zprůměrovány a složení hostů v každém vydání Partie bylo zvoleno tak, aby zástupce nejsilnější a nejslabší strany doplnil vždy zástupce strany nejblíže středu preferencí. V předvolební Partii tedy budou následující zástupci stran a hnutí:    1. 10. 2017 KSČM, TOP 09, KDU-ČSL 8. 10. 2017 ČSSD, ODS, PIRÁTI 15. 10. 2017 ANO, SPD, STAN Ve všech předvolebních Partiích budou stejné okruhy témat, a to konkrétně z oblastí sociální situace ve společnosti, zahraniční politika, politická situace v ČR za poslední čtyři roky a výhled, zemědělství a potraviny. Páté téma bude na aktuální dění. Na odpovědi bude přesně vymezený čas tak, aby každý z kandidátů dostal stejný prostor. V neděli 22. října odvysílá Prima povolební Partii. Zásadní aktuality z předvolebního i volebního dění bude součástí hlavní zpravodajské relace Zprávy FTV Prima.  V reportážích a vstupech využije Prima své nové zpravodajské studio, které díky velkým LED panelům umožňuje vysílat grafiku v perfektním rozlišení nebo zapojit několik redaktorů najednou. Povolební zpravodajské studio bude Prima vysílat souběžně od 14 hodin na webu a Facebooku. Celý článek

Jiří Hrabák: JSME NERVÓZNÍ Z TOHO, ŽE NIKOHO NA VLÁDNÍ ANI PARLAMENTNÍ ÚROVNI NEZAJÍMÁ BUDOUCNOST RÁDIÍ.

22. září 2017 06:00 / Jan Mrzena
„Impuls to je dnes česká muzika, zpravodajství, dopravní informace. Lidé vědí, co mají od nás očekávat.“ říká v novém exkluzivním rozhovoru pro Česká média generální ředitel Rádia Impuls Jiří Hrabák. „Jsme zakotvení mezi tak zvanou veřejnoprávností a tak zvaným komerčním rádiem. Řada lidí nechce hýkající moderátory, ani monotónní uspavače.“ Komerční rádia zaplnila široký prostor, v současné době mají poslechovost asi 78%. „Proto se v posledních pěti letech, někdy zbytečně, někdy ne úplně šťastně, tlačí veřejnoprávní rozhlas do prostoru komerčních rádií,“ uvedl Jiří Hrabák, „například snižování podílu mluveného slova na Radiožurnálu je pro mě nešťastné, protože tím pro mě, jako posluchače, Radiožurnál přestává být relevantním zpravodajským rádiem. Ale nemůžeme se divit, protože Radiožurnál si vlastně hledá prostor.“ Celý článek

Televizní rada si nezávislé analýzy neobjednává

21. září 2017 06:00 / Jan Mrzena
Mýty nebo realita? V končící sněmovně se často řešila otázka potřeby posílení postavení malých mediálních rad. Především proto, aby rady mohly samy objednávat nezávislé analýzy a posuzovat na základě nich plnění veřejné služby nezávisle na generálních ředitelích. Zdá se, že své úvahy politici opírali o praxi Rady České televize. Netřeba dodávat, že mýtus potřeby právní subjektivity v zákonodárnou iniciativu nikdy nevyústil.   Celý článek

Potřeba emancipace rozhlasové rady je mýtus

20. září 2017 06:00 / Jan Mrzena
Mýty nebo realita? Politici trávili v končící sněmovně hodně času nad otázkami - Nepotřebují malé rady právní subjektivitu? Vládnou penězi, aby měly k dispozici nezávislé analýzy? Umí posoudit naplňování kodexu? A jednoduchý mýtus měli po ruce – Musíme změnit zákon a rady vedle generálních ředitelů emancipovat. Netřeba dodávat, že v takové chvíli mýtus zvítězil a zákonodárná iniciativa, nevěda jak emancipovat, skončila. Celý článek

Mediální reflexe 2017

18. září 2017 06:00 / Jan Mrzena
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání připravila jednodenní konferenci Mediální reflexe 2017. Tradiční akce má tentokrát na programu dva panely. Dopolední bude řešit nekonečný fenomén Objektivita a vyváženost. Diskutovat budou naši i zahraniční odborníci nejen z mediální branže Vikki Cook (Ofcom), Pavel Kubina (AKTV), Luboš Kukliš (ERGA), Václav Moravec (Česká televize) a Kateřina Šimáčková (Ústavní soud). Objektivita je denním chlebem žurnalistů, ale i kontrolních orgánů. Pohled na ni se v průběhu doby přirozeně vyvíjí. Letošní konference přinese střet aktuálních výkladů. Celý článek

Rada řešila, proč ČTK nepřevzala informace z rozhovoru s prezidentem

17. září 2017 06:00 / Jan Mrzena
Na středečním jednání se obrátil předseda Rady České tiskové kanceláře Tomáš Mrázek na generálního ředitele Jiřího Majstra s dotazem, proč agentura nepřevzala informace z rozhovoru Parlamentních listů s prezidentem republiky Milošem Zemanem. Rozhovor, který prezident poskytl při návštěvě Moravskoslezského kraje, byl poprvé uveřejněn v pátek 8. září na webu Deník.cz. ČTK je veřejnoprávní a podobné informace běžně zpracovává. Jiří Majstr neměl aktuálně dostatek informací k dispozici, a proto radním přislíbil, že věc prověří a následně radě zašle své stanovisko. Celý článek