logo Facebook
i slova jsou činy
ČM News

Radan Šprongl: KVALITA VIDEA NA INTERNETU JE TRAGICKÁ. NA ZLEPŠENÍ NIKDO NESLYŠÍ

04. srpna 2017 06:00 / Jan Bohdal
Adrenalin ve studiu Českých médií a Ecofin.cz? To je nový rozhovor s Radanem Špronglem, zahraničním reportérem, který se aktuálně věnuje válečným konfliktům. A jde na to po svém. S minimální výbavou, na rozdíl od dalších televizních štábů, pořizuje reportáže, které vlastními agenturními silami poskytuje zejména českým a slovenským médiím. Zájem o jeho práci ale již projevila i zahraniční média. Šprongl přiznává, že má respekt k dění, v jehož středu se objevuje. Snaží se však zdokumentovat vše podstatné v rovině přímého pozorovatele válečných konfliktů například v Iráku. Je komunikativní a přestože prý není dobrý kameraman, jak o sobě sám říká, přesně ví, jak nezkresleně zachytit a popsat situace, do kterých se během svých cest dostane. Jak jeho odjezdy vnímají jeho blízcí a co se stane, když se s vojenskou přilbou a neprůstřelnou vestou objeví na thajské hranici? A co si myslí o současném stavu českých médií? To se dozvíte v našem sobotním rozhovoru. Rozhovor s Radanem Špronglem zveřejní Česká média již v sobotu 5. srpna v 15:00 hodin! Celý článek

Polovina Čechů sleduje televizi více než tři hodiny denně.

02. srpna 2017 11:29 / Jan Mrzena
Z průzkumu satelitního operátora ASTRA přinášíme základní informace. Některá data jsou podobná i průzkumům jiných zadavatelů. Proto stojí za to si je osvěžit. Trendy chování českých televizních diváků jsou zřetelné. Nové technologie přenosu signálu ovlivňují i sledování programu.
  • Přes dvě třetiny televizních diváků vlastní více než jedno zařízení pro sledování televize.
  • Více než polovina diváků sleduje televizi minimálně tři hodiny denně.
  • Většina televizních diváků (61 %) upřednostňuje programy v HD rozlišení.
Růst počtu připojených domácností k internetu a mobilních uživatelů významně ovlivňuje způsob, jakým dnes sledujeme video obsah. Na základě průzkumu, který zrealizovala agentura NMS Market Research pro společnost SES v polovině tohoto roku, ovlivňují moderní technologie naše televizní chování. Jací jsou Češi diváci? V dnešní době vlastní přes dvě třetiny diváků více než jedno zařízení pro sledování video obsahu. Čeští diváci sledují nejčastěji televizi. Do popředí se ale dostávají i jiná zařízení například notebooky. Alternativní zařízení jako stolní počítač nebo tablet jsou více používány muži, kteří také častěji vlastní více než dvě zařízení pro sledování video obsahu. Podobně je na tom mladší generace. Ta častěji používá více zařízení a před televizí dává přednost například chytrým telefonům. Typy zařízení pro sledování video obsahu používané v českých domácnostech:
  • televize 98%
  • notebook 33%
  • stolní počítač 22%
  • chytrý telefon 18%
  • tablet 12%
 Více než polovina diváků sleduje televizi minimálně tři hodiny denně. Během sledování televize se tato skupina diváků častěji připojuje k internetu a sociálním sítím. Satelitní řešení umožňuje sledovat i několik programů paralelně na několika zařízeních, a to kdekoliv doma, zcela bezdrátově a bez ohledu na typ obrazovky či zařízení. Z průzkumu vyplynulo, že nejznámějším satelitním operátorem v České republice je Astra, kterou zná 78 % uživatelů satelitní televize. Vysoké povědomí o značce Astra jde ruku v ruce s největší DTH platformou v Česku, kterou je Skylink. Platformu v současnosti používá 71 % českých uživatelů satelitní televize. Skylink šíří televizní kanály nejen v klasickém SD rozlišení, ale také v HD a Ultra HD prostřednictvím satelitů Astra ze dvou orbitálních pozic: 19,2°E a 23,5°E.  Satelity podporují digitalizaci vysílání a hrají zásadní roli v pokrytí špatně dostupných oblastí. Z toho důvodu je satelitní připojení více rozšířené ve venkovských a horských oblastech, kde je infrastruktura pro příjem pozemního vysílání nedostatečně rozvinutá. Plánovaný přechod na nový standard DVB-T2 se dotkne téměř poloviny (49 %) dotazovaných respondentů, kteří přijímají pozemní vysílání. V porovnání se Slovenskem pouze 10 % slovenských respondentů přijímá televizní signál prostřednictvím antény. Satelit je pak dominantní platformou televizního vysílání na Slovensku, kterou využívá 43 % televizních diváků. Satelitní uživatelé nepocítí dopady druhé digitalizace. Naopak, již teď si mohou užívat bezproblémový příjem televizního vysílání, širokou nabídku televizních programů v HD rozlišení a vysokou kvalitu obrazu a zvuku. Co se týká preferencí, pouze 4 % televizních diváků upřednostňuje programy v SD rozlišení. Většina Čechů (61 %) pak preferuje HD rozlišení. Pokud by měli respondenti na výběr, dvě třetiny by rozhodně volily televizní programy v HD kvalitě. Nejvíce atraktivní žánry pro sledování televize v HD jsou dokumenty o přírodě (36 %) a filmy (30 %). Muži by také ocenili sportovní program vysílaný v HD, zatímco ženy spíše seriály. Detailní obraz v té nejlepší možné kvalitě přináší skvělý zážitek ze sledování video obsahu. Většina respondentů (53 %) uvedlo, že již slyšeli o Ultra HD rozlišení. Preference programů v HD rozlišení:
  • příroda 36%
  • filmy 30%
  • sport 17%
  • seriály 8%
 Průzkum byl zrealizován na území České republiky v květnu 2017 formou online dotazníků. Vzorek tvořilo 503 respondentů (50 % žen). Věková struktura respondentů a úroveň vzdělání reflektovala stav populace v České republice. Průzkum byl zrealizován agenturou NMS Market Research pro společnost SES.   Celý článek

O2 nahrazuje kanály AXN stanicí o létání Up Network

01. srpna 2017 06:00 / Jan Mrzena
O2 TV nabídne od 1. srpna svým divákům nový televizní kanál UP Network. Pokračuje tím v dlouhodobém trendu, kdy naslouchá svým divákům a program přizpůsobuje jejich potřebám a přáním. Od uvedeného data jej zákazníci najdou na pozici 116 v tarifech O2 TV L, XL a O2TV AIR L a XL. Jako ochutnávkový kanál bude k dispozici na pozici 14 do 31. srpna i pro uživatele tarifu O2 TV M. K 1. srpnu operátor zároveň z důvodu nízké a neustále klesající sledovanosti vypíná kanály AXN (pozice 116), AXN Black (pozice 117) a AXN White (pozice 118). „V O2 TV se dlouhodobě zaměřujeme na kvalitu programu. Neustále hledáme nové atraktivní obsahy a naopak vypínáme ty stanice, které mají extrémně nízkou sledovanost a zbytečně zabírají v programové nabídce místo. Proto představujeme unikátní kanál o letectví Up Network a vypínáme AXN,“ podotýká David Duroň, ředitel O2 TV. „Diváky O2 TV nezklameme ani v budoucnu, s nabídkou nových atraktivních televizních kanálů budeme pokračovat i nadále,“ dodává. UP Network je vůbec první televizní stanice v Evropě věnující se výhradně letectví, vesmíru a všemu, co se hýbe nad zemí a to 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jedná se o kanál nejen pro fandy fascinujícího leteckého průmyslu, ale pro každého, kdo se chce dozvědět novinky, souvislosti a zákulisní informace. V rámci vysílání se mohou diváci těšit na úspěšné letecké dokumenty, kvízy, zábavné pořady i každodenní aktuální zpravodajství. Na své si přijdou také fanoušci dokumentů o cestování, které tato stanice nabízí.     Celý článek

Televizní vysílání na sociálních sítích testuje ÓČKO!

31. července 2017 18:50 / Jan Mrzena
Průkopnický projekt  oslovil přes 500 tis. uživatelů Facebooku. V červenci odstartovalo ´0ČKO pilotní projekt LIVE STREAMů, které rozšiřují obsah a zásah živě vysílaných pořadů pro diváky na Facebookových stránkách ÓČKA. ÓČKO je tak první televizí, která své živé vysílání koncipuje jako nepřetržitý proud kombinující klasickou obrazovku a sociální sítě. Streamy spojené s vysíláním Mixxxer show a ÓČKO CHUPA CHUPS CHART oslovily přes půl miliónu uživatelů  Facebookové sítě a vzbudily velký ohlas mezi cílovou skupinou. FB LIVE STREAM pořadu Mixxxer show s youtuberem Martinem Rotou odvysílaný ve středu 12. 7. oslovil na Facebooku 382 tisíc lidí, ÓČKO CHUPA CHUPS CHART ze čtvrtka 20. 7. zasáhl více než 223 tisíc lidí (ukázku vybraných streamů lze stále shlédnout na FB). „Spojení onair a online vysílání přivedlo ke značce ÓČKO nové diváky, kteří se zrovna nedívali na televizi. Diváci LIVE STREAMu dostali možnost podílet se na Facebookové dramaturgii pořadu, posílat dotazy či komentovat dění ve studiu. Digitální technologie a mobilní telefony se pro nás stávají nedílnou součástí vysílání a i velmi efektivním obchodním nástrojem“, hodnotí pilotní projekt Radek Szirti, head of digital media stanice ÓČKO. ÓČKO tak reaguje na současné trendy v mobilních technologiích a poptávku mladé cílové skupiny po nekonvečním a zábavném obsahu v podstatě „kdekoli si vzpomenou“. Nahrává tomu i zrušení datového roamingu, po kterém je možné sledovat FB LIVE STREAMy i v zahraničí během letních dovolených. Reakce diváků na FB stránkách: Radka Hanáková: Zdarec J To je super; Viktorie Kwiecinska: Miluju chupa chups chart J; Ady Adynka: Já bych přijela, ale přes celou ČR nemůžu ject L; Klár Ušáček Röselová: Jste super a pozdravujte ve studiu! Celý článek

Počet zákazníků O2 TV roste

30. července 2017 06:00 / Jan Mrzena
Také letos se O2 daří. Výnosy v prvním pololetí meziročně vzrostly o 1,4% na 18,5 mld. Kč. Je to především díky vyšším výnosům z O2 TV, mobilních dat a podnikání a Slovensku. Čistý zisk se tak zvýšil o 3% na 2,6 mld. Kč, mírně vzrostl i provozní zisk. Operátor ekonomicky poroste i v dalším období. Má totiž ze všech našich operátorů nejvíce kmitočtového spektra pro rozvoj bezdrátového vysokorychlostního internetu v pásmu 3,7 GHz a budoucího 5G, který přijde do éteru v blízké době. Český televizní divák si pomalu zvyká i na placený sportovní kanál.  Celý článek

Pražská mincovna zahájila spolupráci s Českou televizí sběratelskými medailemi Pat a Mat

29. července 2017 06:00 / Jan Mrzena
Tento týden dávala Česká televize o svých plánech hodně vědět.  Dominovaly informace o pořadech, které bude vysílat na ČT1, ČT2, Artu a Déčku, televize představila dokumentární cykly, nové seriály i další série těch osvědčených. Zajímavá byla i zpráva o uzavření memoranda (po letech spolupráce) s Národním památkovým ústavem. Téměř zapadla informace o spolupráci s Pražskou mincovnou. Jakkoliv jde spíše o podnikatelský záměr mincovny, stojí za to ji připomenout. Česká televize díky Pražské mincovně, možná nechtěně, expanduje do prostoru, který způsobem prodeje patří firmám plnícím domácnostem poštovní schránky mnoha zbytečnými reklamními dopisy. Způsob prodeje je zaměřený především na seniory. Celý článek

Vítězslav Jandák upozornil na nízké mzdy v Českém rozhlasu

28. července 2017 06:00 / Jan Mrzena
Rada se na zasedání 26. července seznámila se stavem výběru poplatků v prvním pololetí. „Plán výběru 1 043 milionu byl splněn, skutečnost je taková, že jsme vybrali 1 048 milionu korun,“ uvedl ředitel regionálního vysílání Jan Menger, který zastupoval generálního ředitele René Zavorala. Potvrdil se trend postupného úbytku lidí, kteří pro účel platby používají tradiční SIPO. I tak tento způsob platby je rozhodující, preferuje ho stále 75% poplatníků. Celý článek

Radní Šarapatka se pozastavil nad diskusí Milana Fridricha a Marka Wollnera o normalizačních seriálech na facebooku

27. července 2017 06:00 / Jan Mrzena
Dnes poprvé se jednání Rady České televize zúčastnili noví členové Martin Doktor a Tomáš Samek. Do diskuse se však nezapojili. Radní nejprve informoval generální ředitel Petr Dvořák o připravovaném podzimním vysílání, které zveřejnila televize na úterní tiskové konferenci, a připomněl vybrané červencové aktivity. „Česká televize a Národní památkový ústav dnes podepsaly memorandum o vzájemné spolupráci. Hlavním smyslem je prohloubení dosavadní spolupráce a podpora zájmu veřejnosti o vlastní dějiny,“ uvedl také Dvořák a popsal zájem diváků o vysílání Tour de France. Těch bylo v úhrnu 2,16 milionu. Celý článek

Rádio Hey nechce unavovat posluchače reklamou

26. července 2017 06:00 / Jan Mrzena
Komerční rádia žijí z reklamy. Její vysílání však modifikují podle potřeb a přání svých posluchačů. Reklama vysílaná do zdi nemá smysl, a tak se snaží komerční komunikaci uzpůsobit tak, aby posluchači jejich rádio nechali trvale naladěné a aby našli i posluchače nové. Podobně postupuje i dynamicky se rozvíjející Rádio Hey. „Svým klientům nabízíme prezentaci důstojným a nepřehlédnutelným způsobem, avšak své posluchače nezahlcujeme nesmyslným množstvím reklamy,“ říká majitel rádia Miroslav Pýcha. S touto filozofií rádio postupně zvětšuje pokrytí signálem a oslovuje specifickým zvukem nové posluchače. Celý článek

Na BLANÍKU jsou celé léto víkendy bez reklam

25. července 2017 15:25 / Jan Mrzena
Rádio BLANÍK připravilo pro své posluchače speciální prázdninový dárek – více muziky, méně reklam. Vždy od pátečního poledne až do nedělního poledne vysílá místo reklamy hudbu, to v praxi znamená celkem 48 hodin vysílacího času. „Rádio BLANÍK dělá svým posluchačům už více než osmnáct let radost výběrem těch nejoblíbenějších písniček. A o letošních prázdninách jich zahrajeme ještě mnohem víc,“ říká programový ředitel Daniel Rumpík, který zároveň poděkoval všem reklamním partnerům. „Vysílat dva dny bez reklam samozřejmě znamená i nemalé přesuny a úpravy – vážíme si toho, že se to celé i s přispěním a pochopením našich partnerů a kolegů podařilo.“ Celý článek