logo Facebook
i slova jsou činy
ČM News

Rada dnes bude řešit marketing i programová schémata

04. října 2017 06:00 / Jan Mrzena
Dnes odpoledne proběhne jednání Rady České televize. Na programu jsou připraveny běžné podklady z Dozorčí komise a generální ředitel Petr Dvořák seznámí radu s aktuálním děním ve veřejnoprávní televizi. Rada se bude podrobněji věnovat úseku marketingu. Úsek patří mezi základní organizační součásti televize, je postaven na stejnou úroveň, jako například zpravodajství, technika, program, výroba, či televizní studia v Brně a Ostravě. V jeho čele stojí ředitelka marketingu Denisa Kollárová. Úsek zahrnuje nová média, teletext, divácké centrum, self promotion, grafika a design, ale také produkci marketingových akcí. Oddělení také řeší mediální partnerství a organizuje festivaly. Radní také budou řešit programová schémata všech kanálů České televize ve 2. pololetí letošního roku. Celý článek

I poslední jednání Rady Českého rozhlasu přineslo napětí

03. října 2017 06:00 / Jan Mrzena
Hned na začátku schůze se radní pokusili uzavřít svou vlastní téměř roční diskusi o marketingových akcích rozhlasu „Brexit“ a „Půlstoletí s Cimrmanem.“ Vše si nejprve probrali v klidu na neveřejném jednání předsednictva, avšak usnesení, které si pro toto téma připravili, nevnímali podobně. Rozhořela se tak hodinová diskuse, do které vstoupil i generální ředitel René Zavoral. Celý článek

Globální růst reklamy budou pohánět inovativní digitální formáty

02. října 2017 06:00 / Jan Mrzena
Na růstu globální reklamy se nejvíce podílejí reklamy zobrazující se v přehledu zpráv v sociálních médiích, on-line video a další digitální formáty, jako je placený obsah a nativní reklama. Podle nové studie Advertising Expenditure Forecasts (Předpověď výdajů na reklamu), kterou vydala společnost Zenith, mezi lety 2016 a 2019 přispějí k meziročnímu nárůstu celkové display reklamy o 14 %. Do této kategorie spadají kromě těchto formátů také tradiční bannery. Celý článek

Vysíláním Duelů Jaromíra Soukupa porušovala TV Barrandov zákon

01. října 2017 06:00 / Jan Mrzena
Rada upozornila  TV Barrandov na porušení ustanovení § 31 odst. 3 zákona o rozhlasovém a televizní vysílání. Televize se jej, podle rady, dopustila odvysíláním sedmi diskusních pořadů "Duel Jaromíra Soukupa" odvysílaných letos v květnu a červnu. Rada si také vyžádala informace o poduct placementu v tomto pořadu. Celý článek

Peter Duhan: VŮBEC SI NEPŘEJI, ABY SE ČESKÝ ROZHLAS A ČESKÁ TELEVIZE, DOSTALY DO SITUACE MÉDIÍ VEŘEJNÉ SLUŽBY V MAĎARSKU NEBO V POLSKU!

29. září 2017 06:00 / Jan Mrzena
V novém rozhovoru Českých médií poslední generální ředitel Československého rozhlasu a bývalý generální ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan nevnímá optimisticky budoucnost médií veřejné služby ve střední Evropě. „Nikdo z nás neví, jaký výsledek voleb nás čeká,“ upřesňuje své vize budoucí situace okolo Českého rozhlasu a České televize, „ne všichni demokratičtí politici jsou nakloněni médiím veřejné služby, spíš jim ta nezávislost a nestrannost překáží. Není to jenom Andrej Babiš, jsou to i jiní politici, napříč spektrem.“ Celý článek

TV Brno 1 může zahájit vysílání

28. září 2017 06:00 / Jan Mrzena
Regionální televize TV Brno 1 dostalo od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání licenci na 12let. Svůj program musí podle zákona vysílat nejpozději za rok, šířen bude pozemními vysílači. Jde o projekt podobný metropolitní televizi Praha TV, se kterou je propojen i majetkově. Obě televize pak navazují na mediální aktivity společnosti Our Media, za kterou stojí podnikatel a senátor Ivo Valenta. Společnost mimo jiné provozuje server Parlamentní listy. Rada se zatím nedostala k řešení v médiích avizovaných kauz souvisejících s předvolebním vysíláním. Celý článek

Dnes odpoledne zasedá Rada Českého rozhlasu

27. září 2017 10:00 / Jan Mrzena
Zářijové zasedání rady připadlo právě na dnešní odpoledne. Poté, co v půli měsíce měla veřejnou prezentaci dvou nezávislých analýz (téma vysílání „Agenda přebytku státního rozpočtu za rok 2016“ a „Mediální reprezentace návštěvy dalajlamy v ČR v říjnu 2016“) ji čeká kratší program. Radní si vedle standartních bodů vyslechnou informace o přípravách spuštění nové regionální stanice ve Zlíně a schválí odměny pro členy své dozorčí komise. Hned po zasedání má rada naplánovánu další veřejnou prezentaci dalších nezávislých analýz ožehavých témat ve vysílání Českého rozhlasu (téma „Výběr ze zahraničních médií a Svět ve dvaceti minutách“ a „Analýza mediální prezentace konfliktu v Sýrii“). Celý článek

Už od neděle 1. října vysílá nová Vltava

27. září 2017 06:00 / Jan Mrzena
Zvuk stanice Český rozhlas Vltava se v neděli 1. října od 12.00 promění. Jde o největší změnu ve vysílacím schématu za posledních patnáct let. Kromě vzniku nových pořadů, které by měly lépe reflektovat kulturní dění, především na domácí, ale i mezinárodní scéně, čeká Vltavu i zcela nová zvuková grafika, která vznikla pod taktovkou hudebního skladatele Ivana Achera. Celý článek

Lagardere Active ČR relaunchovala web Koule.cz

26. září 2017 06:00 / Jan Mrzena
Online magazín Koule.cz, který patří do portfolia multimediální skupiny Lagardere Active ČR, prošel kompletním relaunchem. Z hlediska obsahu bude nyní zaměřen na mladou cílovou skupinu (20–25 let) žijící převáženě ve městech, která se orientuje v novinkách a trendech na internetu a sociálních sítích. V magazínu se tak objeví zcela specifický typ lifestylové zábavy, např. nové autorské glosy pod názvem Michaela hejtuje nebo Káčin zápisník, dále sexuální poradna, speciální komiks atd. Na relaunch značky Koule.cz naváže kampaň, která bude probíhat zejména na webech a sociálních sítích. Lifestylový magazín Koule.cz, který je na trhu už téměř 10 let, prošel nyní kompletním redesignem. Kromě vzhledu značka mění i svůj positioning a nově se bude zaměřovat na cílovou skupinu tzv. city millennials. „Tato cílová skupina hledá na internetu zejména zábavu a zajímavosti a obsah konzumuje většinou z chytrého telefonu, na web často přichází přímo ze sociálních sítí. Tomu všemu jsme náš nový web přizpůsobili,“ říká Jiří Sládek, ředitel digitálních aktivit Lagardere Active ČR a dodává: „Design webu reflektuje nejnovější digitální trendy. Je zcela responzivní pro všechny typy mobilních zařízení, má jednoduché ovládání a obchodním klientům nabízí řadu možností reklamních ploch jako například branding, videoreklamu, PR články, nestandardní rich-media formáty atd.“ Facebookový profil stránky, na který je kladen velký důraz komunikace webu, má v průměru organický dosah přes 300 000 oslovených uživatelů týdně, návštěvnost webu je 300 000 reálných uživatelů měsíčně. Celý článek

Hospodaření Českého rozhlasu v minulém roce vykázalo zisk

25. září 2017 06:00 / Jan Mrzena
Rok 2016 byl pro Český rozhlas rokem nástupu nového generálního ředitele René Zavorala a tím i rokem mnoha změn. Ty vyplývaly zejména z jeho kandidátského projektu. Vše se přirozeně promítlo i do hospodaření. Rozpočet schválený radou v prosinci 2015 počítal s celkovými náklady i výnosy 2193 milionů Kč. V dubnu došlo k navýšení o 12,6 milionu, skutečné výnosy pak na konci roku byly 2212 milionů a náklady vzrostly na 2210 milionů. Výnosy navýšily především příjmy z rozhlasových poplatků. Náklady pak vzrostly u více položek, z nichž nejvýznamnější jsou náklady na materiál a náklady osobní. Rozhlas naopak šetřil na službách. Celý článek