logo Facebook
i slova jsou činy
ČM News

Media Club v roce 2018 podporuje investice napříč mediatypy a zahajuje spolupráci s Atmedia Czech

28. října 2017 15:00 / Jan Mrzena
Obchodní zastupitelství Media Club v nové obchodní politice pro rok 2018 více motivuje klienty, aby investovali napříč mediatypy, a upravuje poplatky za vyžádané pozice v reklamním bloku. Od nového roku začne Media Club neexkluzivně obchodovat televizní kanály z portfolia společnosti Atmedia. Tato spolupráce má přinést dostatek GRPs a vylepšení zásahu kampaní u všech tří typů balíčků. Nově zastupovanými tištěnými tituly jsou PLAYBOY a Prima ZOOM. Celý článek

Ivo Valenta a Michal Voráček kupují Regionalnitelevizi.cz

28. října 2017 06:00 / Jan Mrzena
Podnikatel a senátor Ivo Valenta a mediální magnát Michal Voráček vstupují do Regionální televize CZ. A to prostřednictvím  30% podílu jimi vlastněné společnosti OUR MEDIA a 20% podílu Valentovy kyperské společnosti WORLD CAPITAL VENTURES. Transakci schválila na svém posledním zasedání Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Celý článek

Rada schválila svůj rozpočet na rok 2018

27. října 2017 06:00 / Jan Mrzena
Na výjezdním zasedání v Ostravě schválila Rada České televize svůj rozpočet na rok 2018. „Náš rozpočet se ničím neliší od předchozích,“ uvedl místopředseda Jaroslav Dědič, „dominantní položka, více než 90 %, jsou odměny členů rady.“ Plán nákladů na právní a poradenskou činnost jsou nižší, než v roce 2017. „Letos jsme plánovali větší objem kvůli k volbě generálního ředitele, ale využili jsme pouze asi 10tis. Kč,“ vysvětlil Dědič. Zbylá část je připravena na cestovné radních. Konkrétní čísla rozpočtu rady na rok 2018 však zveřejněny nebyla. Celý článek

Jan Šibík: NEJVÍC ZAJÍMAVÝCH FOTOGRAFIÍ VZNIKÁ ZE DVOU AŽ TŘÍ METRŮ

26. října 2017 06:00 / Jan Mrzena
Jan Šibík je už pojem české fotografie. Ceny tuzemské i zahraniční sbírá už dvacet let a je držitelem i prestižního ocenění World Press Photo. V titulku jsme jeho profesi označili jako reportážní fotograf. Celý článek

Změny ve vedení České televize

25. října 2017 15:16 / Jan Mrzena
Od listopadu dojde ke změně Organizačního řádu České televize. Změna souvisí s odchodem stávajícího ředitele techniky Ivo Ferkla do důchodu. V té souvislosti uvedl na dnešním výjezdním zasedání rady v Ostravě generální ředitel Petr Dvořák, „sloučím divizi techniky s divizí provozu. Tato divize bude zahrnovat techniku, správu budov, informačních techlonogií a archivu. Nově zřízenou divizi povede provozní a technický ředitel Milan Cimirot.“ Momentálně je Milan Cimirot finančním a provozním ředitelem. Vzhledem k jeho nové rozsáhlé kompetenci, bude oddělena samostatná divize financí. Ta zahrne vedle financí také controlling, veřejné zakázky a televizní poplatky. Novým finanční ředitelem se stane David Břinčil. „Změny budou platné od prvního listopadu, počet ředitelů na prvním stupni řízení tak zůstává stejný,“ upřesnil Petr Dvořák. Celý článek

CME zvýšila za letošních devět měsíců provozní zisk o 20%

24. října 2017 10:42 / Jan Mrzena
Central European Media Enterprises dnes zveřejnila výsledky hospodaření za tři čtvrtletí letošního roku. Společnost v České republice vlastní provozovatele televizních kanálů skupiny Nova. Její televize vysílají také na Slovensku, v Bulharsku a Rumunsku, tedy pro území s více jak 40 miliony obyvatel. Celkové výnosy CME v uvedeném období zvýšily na 378,1 mil. USD, přičemž za stejné období minulého roku byly 356,1 mil. USD. Provozní zisk se zvýšil na 72,2 mil USD, oproti loňskému 60,1 mil. USD. Narostla i hodnota OIBDA na 97,9 mil. USD. Tržby z reklamy se zvýšily o 10%, rychleji rostly poplatky za distribuci kanálů od provozovatel kabelových a satelitních platforem a příjmy z předplatného – o 20%. Dobrou ekonomiku ovlivnily výsledky třetího čtvrtletí. Vzhledem k oznámení prodeje, nejsou v uvedených údajích zahrnuty výsledky televizních stanic v Chorvatsku a Slovinsku. Celý článek

Mezinárodní konference o digitalizaci v Senátu

23. října 2017 13:44 / Jan Mrzena
Ve čtvrtek proběhne v Senátu mezinárodní konference „Digitální ekonomika a společnost“. Pořádá ji senátní výbor pro územní rozvoj, veřejnou správu a životní prostředí společně s Masarykovým ústavem vyšších studií Českého vysokého učení technického v Praze. Na programu konference jsou témata jako příležitosti a rizika soudobé digitalizace, digitální government nebo digitální Česko – Společnost 4.0. O své názory se s hosty podělí mimo jiné Ondřej Malý (vládní koordinátor digitální agendy), Jaroslav Strouhal (náměstek ministra vnitra) a Adriana Krnáčová (primátorka Prahy). Konference je široce rozkročena a bude se věnovat i stavu digitalizace v České televizi a Českém rozhlase. Digitalizaci médií se bude věnovat také jednání v odpolední odborné sekci. Celý článek

Milan Fridrich: NOVINAŘINA JE VELMI SVOBODNÁ A INSPIRATIVNÍ PRÁCE, KTERÁ MĚ HODNĚ BAVILA!

22. října 2017 06:00 / Jan Mrzena
Média se od předvolební zábavy vrací k normálním tématům a formátům. To se týká i České televize. O jejím postavení, veřejné službě, jednotlivých kanálech, ale i plánech na příští rok se dozvíte v novém rozhovoru Českých médií. Tentokrát s ředitelem programu České televize Milanem Fridrichem. Tisíce lidí v televizi pracuje podle projektu generálního ředitele Petra Dvořáka. „Je to projekt pro úspěšnou, dynamickou televizi, která se dovede vyrovnávat s modernitou kolem nás a celkovým pohybem na mediálním trhu, včetně internetu a nových médií,“ pospal Milan Fridrich a dodal, „Myslím, že investice, které se v poslední době udělaly především do původní tvorby, ale i do nových kanálů jako je déčko nebo art, vedly k tomu, že Česká televize je vnímána jako úspěšný podnik, který se dovede vyrovnat se složitou situací fragmentace trhu a dokáže si udržet pozici na trhu.“ „Máme šest kanálů, které svým portfoliem, je to tak vnímáno i v EBU, docela zajímavě postihují různé společenské jevy, různé divácké potřeby a různé žánry a jsou rozmístěny ve specializovaných kanálech,“ řekl v rozhovoru Milan Fridrich, „České televizi to dává podíl na trhu, který patří v evropském kontextu mezi nadprůměrné.“ Diskuse o veřejné službě jsou nekonečné a nikdy neskončí. V celé Evropě se řeší, jak ji aktuálně definovat, co je její podstatou a jak ji naplňovat. „U nás je veřejná služba definována optimálně, a to zákonem a Kodexem,“ uvedl Milan Fridrich. Podstata podle něho spočívá v tom, jak sama sebe má prosazovat. „Televize národní veřejné služby přináší věci, které trh, ani jiná média nemohou přinést – nezávislost, tlak na objektivitu a vyváženost, tlak na pravdivost zpravodajství. Podporují národní tvorbu i její tradici a taky národní sport a kulturu. Televize veřejné služby to má ve své DNA.“ „Jednička je plnoformátový rodinný kanál, který je zaměřen na naše vlajkové věci,“ vysvětlil Milan Fridrich pozici historických programů České televize. „Je tam jak všeobecné zpravodajství a informování, prestižní publicistika, jsou tam věci z původní dramatické tvorby a jsou tam i velké vzdělávací a zábavní pořady (Zdravotní test národa, Star Dance), které by měly integrovat generace, integrovat rodinu. Dvojka je zaměřena na žánry, které jsou svým pojetím spíše vzdělávací. Je tam více dokumentární tvorby, inovativní filmy, seriály, samozřejmě je tam i publicistika a nové formáty jako docusoap či doku-reality. Jednička a dvojka existují vedle sebe jako siamská dvojčata. Jejich nabídka je kompaktní.“ „Rok 2018 se ponese v ovzduší osudových osmiček, jedna z nich navíc bude mít 100let,“ přiblížil záměry pro příští rok, „osmnáctky budou rezonovat v premiérové tvorbě i programových celcích – 18, 38, 48, 68…“ Celý rozhovor Jana Mrzeny s Milanem Fridrichem můžete vidět na Českých médiích již v pondělí dopoledne! Celý článek

Prostoru v médiích měly strany letos víc než témat

21. října 2017 06:00 / Jan Mrzena
Na volby do Poslanecké sněmovny se politické strany připravují důkladně a dlouho. Musí sestavit kandidátky, napsat volební program, a nakonec vše prodat občanům. Pardon voličům. Volební výsledek je klíčový pro vliv i ekonomiku strany. Politika trpí palčivým hledáním témat, které by zaujaly. Charismatických osobností je málo a marketingových nápadů není nazbyt. Ale na scénu přichází média a udělala z horké fáze kampaně zábavu. Vyrobila produkt - formát. Produkt, do kterého se ochotně zapojili i politici. Média se k voličům dostanou přece jednoduše, na rozdíl od politických kampaní.Letos se předvolební zábavě dařilo. Zapojily se do ní všechny rozhodující mediální domy. Klasickými televizemi počínaje, úspěšnými internetovými deníky konče. Je debat a diskusí napočítal Erik Best přes třicet. Celý článek

Volební speciály

20. října 2017 14:05 / Jan Mrzena
Vedle podrobného volebního zpravodajství, které tradičně vysílá Česká televize, mohou diváci výsledky voleb sledovat i na Nově, na Primě, Barrandově. Podrobné informace přinesou i Seznam. cz, iDnes.cz a Blesk.cz.  Všichni pozvali i zajímavé hosty. Zpravodajský iDnes.cz připravil živé studio, které přinese nejméně sedm hodin vysílání. Zpravodajství, přímé vstupy z volebních štábů, reakce a rozhovory doplní komentáře Václava Klause a Jiřího Paroubka. Portál  Blesk.cz přinese vedle průběžných i konečných výsledků, reportáže z volebních štábů i rozhovory s lídry vítězných stran a podrobné analýzy. V neděli volební víkend uzavře přímý přenos pořadu S prezidentem v Lánech. Nedělní Blesk pak tradičně jako jediný vydá svůj tištěný speciál. Celý článek