logo Facebook
i slova jsou činy
ČM News

Vysíláním Duelů Jaromíra Soukupa porušovala TV Barrandov zákon

01. října 2017 06:00 / Jan Mrzena
Rada upozornila  TV Barrandov na porušení ustanovení § 31 odst. 3 zákona o rozhlasovém a televizní vysílání. Televize se jej, podle rady, dopustila odvysíláním sedmi diskusních pořadů "Duel Jaromíra Soukupa" odvysílaných letos v květnu a červnu. Rada si také vyžádala informace o poduct placementu v tomto pořadu. Celý článek

Peter Duhan: VŮBEC SI NEPŘEJI, ABY SE ČESKÝ ROZHLAS A ČESKÁ TELEVIZE, DOSTALY DO SITUACE MÉDIÍ VEŘEJNÉ SLUŽBY V MAĎARSKU NEBO V POLSKU!

29. září 2017 06:00 / Jan Mrzena
V novém rozhovoru Českých médií poslední generální ředitel Československého rozhlasu a bývalý generální ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan nevnímá optimisticky budoucnost médií veřejné služby ve střední Evropě. „Nikdo z nás neví, jaký výsledek voleb nás čeká,“ upřesňuje své vize budoucí situace okolo Českého rozhlasu a České televize, „ne všichni demokratičtí politici jsou nakloněni médiím veřejné služby, spíš jim ta nezávislost a nestrannost překáží. Není to jenom Andrej Babiš, jsou to i jiní politici, napříč spektrem.“ Celý článek

TV Brno 1 může zahájit vysílání

28. září 2017 06:00 / Jan Mrzena
Regionální televize TV Brno 1 dostalo od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání licenci na 12let. Svůj program musí podle zákona vysílat nejpozději za rok, šířen bude pozemními vysílači. Jde o projekt podobný metropolitní televizi Praha TV, se kterou je propojen i majetkově. Obě televize pak navazují na mediální aktivity společnosti Our Media, za kterou stojí podnikatel a senátor Ivo Valenta. Společnost mimo jiné provozuje server Parlamentní listy. Rada se zatím nedostala k řešení v médiích avizovaných kauz souvisejících s předvolebním vysíláním. Celý článek

Dnes odpoledne zasedá Rada Českého rozhlasu

27. září 2017 10:00 / Jan Mrzena
Zářijové zasedání rady připadlo právě na dnešní odpoledne. Poté, co v půli měsíce měla veřejnou prezentaci dvou nezávislých analýz (téma vysílání „Agenda přebytku státního rozpočtu za rok 2016“ a „Mediální reprezentace návštěvy dalajlamy v ČR v říjnu 2016“) ji čeká kratší program. Radní si vedle standartních bodů vyslechnou informace o přípravách spuštění nové regionální stanice ve Zlíně a schválí odměny pro členy své dozorčí komise. Hned po zasedání má rada naplánovánu další veřejnou prezentaci dalších nezávislých analýz ožehavých témat ve vysílání Českého rozhlasu (téma „Výběr ze zahraničních médií a Svět ve dvaceti minutách“ a „Analýza mediální prezentace konfliktu v Sýrii“). Celý článek

Už od neděle 1. října vysílá nová Vltava

27. září 2017 06:00 / Jan Mrzena
Zvuk stanice Český rozhlas Vltava se v neděli 1. října od 12.00 promění. Jde o největší změnu ve vysílacím schématu za posledních patnáct let. Kromě vzniku nových pořadů, které by měly lépe reflektovat kulturní dění, především na domácí, ale i mezinárodní scéně, čeká Vltavu i zcela nová zvuková grafika, která vznikla pod taktovkou hudebního skladatele Ivana Achera. Celý článek

Lagardere Active ČR relaunchovala web Koule.cz

26. září 2017 06:00 / Jan Mrzena
Online magazín Koule.cz, který patří do portfolia multimediální skupiny Lagardere Active ČR, prošel kompletním relaunchem. Z hlediska obsahu bude nyní zaměřen na mladou cílovou skupinu (20–25 let) žijící převáženě ve městech, která se orientuje v novinkách a trendech na internetu a sociálních sítích. V magazínu se tak objeví zcela specifický typ lifestylové zábavy, např. nové autorské glosy pod názvem Michaela hejtuje nebo Káčin zápisník, dále sexuální poradna, speciální komiks atd. Na relaunch značky Koule.cz naváže kampaň, která bude probíhat zejména na webech a sociálních sítích. Lifestylový magazín Koule.cz, který je na trhu už téměř 10 let, prošel nyní kompletním redesignem. Kromě vzhledu značka mění i svůj positioning a nově se bude zaměřovat na cílovou skupinu tzv. city millennials. „Tato cílová skupina hledá na internetu zejména zábavu a zajímavosti a obsah konzumuje většinou z chytrého telefonu, na web často přichází přímo ze sociálních sítí. Tomu všemu jsme náš nový web přizpůsobili,“ říká Jiří Sládek, ředitel digitálních aktivit Lagardere Active ČR a dodává: „Design webu reflektuje nejnovější digitální trendy. Je zcela responzivní pro všechny typy mobilních zařízení, má jednoduché ovládání a obchodním klientům nabízí řadu možností reklamních ploch jako například branding, videoreklamu, PR články, nestandardní rich-media formáty atd.“ Facebookový profil stránky, na který je kladen velký důraz komunikace webu, má v průměru organický dosah přes 300 000 oslovených uživatelů týdně, návštěvnost webu je 300 000 reálných uživatelů měsíčně. Celý článek

Hospodaření Českého rozhlasu v minulém roce vykázalo zisk

25. září 2017 06:00 / Jan Mrzena
Rok 2016 byl pro Český rozhlas rokem nástupu nového generálního ředitele René Zavorala a tím i rokem mnoha změn. Ty vyplývaly zejména z jeho kandidátského projektu. Vše se přirozeně promítlo i do hospodaření. Rozpočet schválený radou v prosinci 2015 počítal s celkovými náklady i výnosy 2193 milionů Kč. V dubnu došlo k navýšení o 12,6 milionu, skutečné výnosy pak na konci roku byly 2212 milionů a náklady vzrostly na 2210 milionů. Výnosy navýšily především příjmy z rozhlasových poplatků. Náklady pak vzrostly u více položek, z nichž nejvýznamnější jsou náklady na materiál a náklady osobní. Rozhlas naopak šetřil na službách. Celý článek

Rada ČTK nemá kompetence, k nímž by nezávislé analýzy potřebovala

24. září 2017 06:00 / Jan Mrzena
Mýty nebo realita? V končící sněmovně se často řešila otázka potřeby posílení postavení malých mediálních rad. Především proto, aby rady mohly samy objednávat nezávislé analýzy a na jejich základu mohly posuzovat plnění veřejné služby nezávisle na generálních ředitelích. Jestli však vnímali vedle Českého rozhlasu a České televize také kontrolní orgán České tiskové kanceláře není zřejmé.  Zákonodárná iniciativa se nekonala.   Celý článek

Televize Prima odvysílá tři předvolební Partie, hosty zve podle speciálního klíče

23. září 2017 06:00 / Jan Mrzena
Televize Prima připravuje tři předvolební nedělní Partie. Speciály bude vysílat vždy od 11.hodin, a to v neděli 1. 10., 8. 10. a 15. 10. V každém vydání budou vždy tři zástupci kandidujících politických stran a hnutí, vybraní podle speciálního klíče. Klíčem k výběru hostů jsou data veřejně dostupná k 19. 9. 2017 ze tří nezávislých zdrojů. První je nezávislý volební model srpen 2017 pro volby do Poslanecké sněmovny parlamentu ČR společnosti MEDIAN, druhý je průzkum volebního potenciálu září 2017 společnosti SANEP a třetí je výzkum volebního potenciálu září 2017 projektu Phoenix research on-line. Veřejně dostupná jsou tato data zde: http://www.median.eu/cs/volebni-model-median-srpen-2017/ http://www.sanep.cz/pruzkumy/volebni-potencial-zari-2017-publikovano-14-9-2017/ http://www.phoenixresearch.cz/aktuality/ Výsledky každé strany v těchto třech zdrojích byly zprůměrovány a složení hostů v každém vydání Partie bylo zvoleno tak, aby zástupce nejsilnější a nejslabší strany doplnil vždy zástupce strany nejblíže středu preferencí. V předvolební Partii tedy budou následující zástupci stran a hnutí:    1. 10. 2017 KSČM, TOP 09, KDU-ČSL 8. 10. 2017 ČSSD, ODS, PIRÁTI 15. 10. 2017 ANO, SPD, STAN Ve všech předvolebních Partiích budou stejné okruhy témat, a to konkrétně z oblastí sociální situace ve společnosti, zahraniční politika, politická situace v ČR za poslední čtyři roky a výhled, zemědělství a potraviny. Páté téma bude na aktuální dění. Na odpovědi bude přesně vymezený čas tak, aby každý z kandidátů dostal stejný prostor. V neděli 22. října odvysílá Prima povolební Partii. Zásadní aktuality z předvolebního i volebního dění bude součástí hlavní zpravodajské relace Zprávy FTV Prima.  V reportážích a vstupech využije Prima své nové zpravodajské studio, které díky velkým LED panelům umožňuje vysílat grafiku v perfektním rozlišení nebo zapojit několik redaktorů najednou. Povolební zpravodajské studio bude Prima vysílat souběžně od 14 hodin na webu a Facebooku. Celý článek

Jiří Hrabák: JSME NERVÓZNÍ Z TOHO, ŽE NIKOHO NA VLÁDNÍ ANI PARLAMENTNÍ ÚROVNI NEZAJÍMÁ BUDOUCNOST RÁDIÍ.

22. září 2017 06:00 / Jan Mrzena
„Impuls to je dnes česká muzika, zpravodajství, dopravní informace. Lidé vědí, co mají od nás očekávat.“ říká v novém exkluzivním rozhovoru pro Česká média generální ředitel Rádia Impuls Jiří Hrabák. „Jsme zakotvení mezi tak zvanou veřejnoprávností a tak zvaným komerčním rádiem. Řada lidí nechce hýkající moderátory, ani monotónní uspavače.“ Komerční rádia zaplnila široký prostor, v současné době mají poslechovost asi 78%. „Proto se v posledních pěti letech, někdy zbytečně, někdy ne úplně šťastně, tlačí veřejnoprávní rozhlas do prostoru komerčních rádií,“ uvedl Jiří Hrabák, „například snižování podílu mluveného slova na Radiožurnálu je pro mě nešťastné, protože tím pro mě, jako posluchače, Radiožurnál přestává být relevantním zpravodajským rádiem. Ale nemůžeme se divit, protože Radiožurnál si vlastně hledá prostor.“ Celý článek