logo Facebook
i slova jsou činy
ČM News

Mezinárodní konference o digitalizaci v Senátu

23. října 2017 13:44 / Jan Mrzena
Ve čtvrtek proběhne v Senátu mezinárodní konference „Digitální ekonomika a společnost“. Pořádá ji senátní výbor pro územní rozvoj, veřejnou správu a životní prostředí společně s Masarykovým ústavem vyšších studií Českého vysokého učení technického v Praze. Na programu konference jsou témata jako příležitosti a rizika soudobé digitalizace, digitální government nebo digitální Česko – Společnost 4.0. O své názory se s hosty podělí mimo jiné Ondřej Malý (vládní koordinátor digitální agendy), Jaroslav Strouhal (náměstek ministra vnitra) a Adriana Krnáčová (primátorka Prahy). Konference je široce rozkročena a bude se věnovat i stavu digitalizace v České televizi a Českém rozhlase. Digitalizaci médií se bude věnovat také jednání v odpolední odborné sekci. Celý článek

Milan Fridrich: NOVINAŘINA JE VELMI SVOBODNÁ A INSPIRATIVNÍ PRÁCE, KTERÁ MĚ HODNĚ BAVILA!

22. října 2017 06:00 / Jan Mrzena
Média se od předvolební zábavy vrací k normálním tématům a formátům. To se týká i České televize. O jejím postavení, veřejné službě, jednotlivých kanálech, ale i plánech na příští rok se dozvíte v novém rozhovoru Českých médií. Tentokrát s ředitelem programu České televize Milanem Fridrichem. Tisíce lidí v televizi pracuje podle projektu generálního ředitele Petra Dvořáka. „Je to projekt pro úspěšnou, dynamickou televizi, která se dovede vyrovnávat s modernitou kolem nás a celkovým pohybem na mediálním trhu, včetně internetu a nových médií,“ pospal Milan Fridrich a dodal, „Myslím, že investice, které se v poslední době udělaly především do původní tvorby, ale i do nových kanálů jako je déčko nebo art, vedly k tomu, že Česká televize je vnímána jako úspěšný podnik, který se dovede vyrovnat se složitou situací fragmentace trhu a dokáže si udržet pozici na trhu.“ „Máme šest kanálů, které svým portfoliem, je to tak vnímáno i v EBU, docela zajímavě postihují různé společenské jevy, různé divácké potřeby a různé žánry a jsou rozmístěny ve specializovaných kanálech,“ řekl v rozhovoru Milan Fridrich, „České televizi to dává podíl na trhu, který patří v evropském kontextu mezi nadprůměrné.“ Diskuse o veřejné službě jsou nekonečné a nikdy neskončí. V celé Evropě se řeší, jak ji aktuálně definovat, co je její podstatou a jak ji naplňovat. „U nás je veřejná služba definována optimálně, a to zákonem a Kodexem,“ uvedl Milan Fridrich. Podstata podle něho spočívá v tom, jak sama sebe má prosazovat. „Televize národní veřejné služby přináší věci, které trh, ani jiná média nemohou přinést – nezávislost, tlak na objektivitu a vyváženost, tlak na pravdivost zpravodajství. Podporují národní tvorbu i její tradici a taky národní sport a kulturu. Televize veřejné služby to má ve své DNA.“ „Jednička je plnoformátový rodinný kanál, který je zaměřen na naše vlajkové věci,“ vysvětlil Milan Fridrich pozici historických programů České televize. „Je tam jak všeobecné zpravodajství a informování, prestižní publicistika, jsou tam věci z původní dramatické tvorby a jsou tam i velké vzdělávací a zábavní pořady (Zdravotní test národa, Star Dance), které by měly integrovat generace, integrovat rodinu. Dvojka je zaměřena na žánry, které jsou svým pojetím spíše vzdělávací. Je tam více dokumentární tvorby, inovativní filmy, seriály, samozřejmě je tam i publicistika a nové formáty jako docusoap či doku-reality. Jednička a dvojka existují vedle sebe jako siamská dvojčata. Jejich nabídka je kompaktní.“ „Rok 2018 se ponese v ovzduší osudových osmiček, jedna z nich navíc bude mít 100let,“ přiblížil záměry pro příští rok, „osmnáctky budou rezonovat v premiérové tvorbě i programových celcích – 18, 38, 48, 68…“ Celý rozhovor Jana Mrzeny s Milanem Fridrichem můžete vidět na Českých médiích již v pondělí dopoledne! Celý článek

Prostoru v médiích měly strany letos víc než témat

21. října 2017 06:00 / Jan Mrzena
Na volby do Poslanecké sněmovny se politické strany připravují důkladně a dlouho. Musí sestavit kandidátky, napsat volební program, a nakonec vše prodat občanům. Pardon voličům. Volební výsledek je klíčový pro vliv i ekonomiku strany. Politika trpí palčivým hledáním témat, které by zaujaly. Charismatických osobností je málo a marketingových nápadů není nazbyt. Ale na scénu přichází média a udělala z horké fáze kampaně zábavu. Vyrobila produkt - formát. Produkt, do kterého se ochotně zapojili i politici. Média se k voličům dostanou přece jednoduše, na rozdíl od politických kampaní.Letos se předvolební zábavě dařilo. Zapojily se do ní všechny rozhodující mediální domy. Klasickými televizemi počínaje, úspěšnými internetovými deníky konče. Je debat a diskusí napočítal Erik Best přes třicet. Celý článek

Volební speciály

20. října 2017 14:05 / Jan Mrzena
Vedle podrobného volebního zpravodajství, které tradičně vysílá Česká televize, mohou diváci výsledky voleb sledovat i na Nově, na Primě, Barrandově. Podrobné informace přinesou i Seznam. cz, iDnes.cz a Blesk.cz.  Všichni pozvali i zajímavé hosty. Zpravodajský iDnes.cz připravil živé studio, které přinese nejméně sedm hodin vysílání. Zpravodajství, přímé vstupy z volebních štábů, reakce a rozhovory doplní komentáře Václava Klause a Jiřího Paroubka. Portál  Blesk.cz přinese vedle průběžných i konečných výsledků, reportáže z volebních štábů i rozhovory s lídry vítězných stran a podrobné analýzy. V neděli volební víkend uzavře přímý přenos pořadu S prezidentem v Lánech. Nedělní Blesk pak tradičně jako jediný vydá svůj tištěný speciál. Celý článek

Martin Kupka: O PŘESTŘELKU ZAORÁLKA S BABIŠEM NA NOVĚ JE ASI ZÁJEM, ALE KE KVALITNÍ POLITICKÉ DISKUSI TO PŘISPĚT NEMŮŽE!

20. října 2017 05:00 / Jan Mrzena
Česká média mapují názory politiků a politických stran, které mají podle průzkumů šanci dostat se do Poslanecké sněmovny. Jaké jsou jejich osobní zkušenosti s médii? Co si o nich myslí a co by chtěli udělat, jaké zákony přijímat a proč? Hostem je tentokrát místopředseda Občanské demokratické strany Martin Kupka. „Mediální prostor má zůstat svobodný. Takový, jak ho více než pětadvacet let známe,“ řekl Martin Kupka úvodem, „pozorujeme s obavami to, co se v mediálním světě odehrává v souvislosti s přeskupováním vlastnictví médií a to, že se významná část médií ocitá v jedněch rukách. To pokládáme za nebezpečné.“ Pro ODS je důležité sledovat, jak se mění vlastnictví významných médií a být v tomto ohledu dostatečně obezřetný. Současně však nelze spoléhat na regulaci. „Je třeba mít dostatek prostoru, a to by měla zajišťovat také veřejnoprávní média. Měla by nabídnout jiný názor a nabídnout i zralou mediální kritiku.“ Celý článek

Piráti u soudu neuspěli

19. října 2017 13:20 / Jan Mrzena
Hned několik politických stran odsoudilo záměr televize Nova vysílat dnes večer Duel Andreje Babiše a Lubomíra Zaorálka. Nova pojala tuto diskusi jako vrchol svého předvolebního vysílání, dala jí lukrativní prostor. Pro Novu jde o debatu „nejpravděpodobnějších kandidátů na premiéra.“ Jiné politické strany duel odsoudily, protože se z jejich hlediska jedná o porušení soutěže stran, které může ovlivnit výsledek parlamentních voleb. Celý článek

Petr Gazdík: NEJSME NÁROD PITOMCŮ, KTEŘÍ BY ZBAŠTILI VŠE, CO JIM KDO ŘÍKÁ!

19. října 2017 06:00 / Jan Mrzena
Česká média mapují názory politiků a politických stran, které mají podle průzkumů šanci dostat se do Poslanecké sněmovny. Jaké jsou jejich osobní zkušenosti s médii? Co si o nich myslí a co by chtěli udělat, jaké zákony přijímat a proč? Hostem je tentokrát předseda hnutí Starostové a nezávislí Petr Gazdík. „Stát má vykolíkovat hřiště a média mají být co nejsvobodnější,“ charakterizoval základní přístup STAN Petr Gazdík, „s technologickým pokrokem a rozvojem je stát pár kroků za médii, protože jsou nové a nové způsoby šíření informací. A ono je to vlastně dobře.“ K vlastnictví médií politiky poznamenal: „Asi před rokem jeden významný miliardář říkal (nebudu ho záměrně jmenovat), že potřebuje nakoupit média jako jaderný kufřík, kdyby proti němu chtěl někdo vystartovat a šířil nějaké lživé informace. Je evidentní, že se tady něco takového děje, já to nevidím dobře. I proto sněmovna přijala zákon o střetu zájmů, který odděluje politickou a mediální moc. Kombinace politické, ekonomické a mediální moci je vražedný koktejl, který nikdy ničemu dobrému neprospívá.“ Téma pak posunul do souvislostí s financováním politickým stran, „já jako politik si musím zaplatit inzerát za stovky tisíc korun, zatímco Andrej Babiš třeba za velký třístránkový rozhovor v Mafře nemusí platit nic. Takže zákon o financování politických stran není férový.“ Celý článek

Aktivita politických stran na Facebooku před volbami

18. října 2017 06:00 / Jan Mrzena
Na konci tohoto týdne (20. a 21. října) proběhnou volby do Poslanecké sněmovny. Výkonnostní agentura Performics proto v minulých týdnech sledovala prostřednictvím svého patentovaného nástroje SocialTools aktivitu domácích politických stran na Facebooku. Jednou z aktivit na sociálních sítích je komunikace prostřednictvím přidávání obsahu na facebookové stránky jednotlivými stranami. Nejaktivnější v oblasti přidávání obsahu je stránka KSČM, s podobnou frekvencí publikace obsahu ji následují Česká pirátská strana a KDU-ČSL. Nejméně příspěvků denně přidává na svou stránku ČSSD. Nejvíce fanoušků má Tomio Okamura – SPD a dále TOP 09, následuje ANO. Celý článek

Mikuláš Ferjenčík: CO SE TÝKÁ MEDIÁLNÍ GRAMOTNOSTI, MÁME DEFICIT VE VZDĚLÁVACÍM SYSTÉMU

17. října 2017 06:00 / Jan Mrzena
Česká média mapují názory politiků a politických stran, které mají podle průzkumů šanci dostat se do Poslanecké sněmovny. Jaké jsou jejich osobní zkušenosti s médii? Co si o nich myslí a co by chtěli udělat, jaké zákony přijímat a proč? Hostem je tentokrát kandidát Pirátské strany Mikuláš Ferjenčík. Celý článek

Nová Vltava se zabydluje v éteru

16. října 2017 06:00 / Jan Mrzena
„Zvuk stanice Vltava je od 1. října zcela nový. Po patnácti letech měníme vysílací schéma.“ Tak uvedla na konci září Eva Hudzieczková na webu Českého rozhlasu informaci, kde obšírně pospala plánované novinky. Na konci června seznámila ředitelka programu Eva Hazdrová Kopecká s plánovanou proměnou Vltavy radu. Vysvětlila, že jedním z důvodů změn jsou klesající křivky poslechovosti, „Čísla Vltavy jsou, bohužel, aktuálně na svém historickém minimu, máme 41 tisíc denních a 134 tisíce posluchačů týdenních. Není žádná stanice, která by v takové situaci nesáhla k razantní proměně. Poslechovost není mantra, ale nechceme rezignovat na oslovení nových posluchačů, kteří žijí kulturou u nás. A potenciál tady je.“ Novou Vltavu připravoval rozhlas brzy po jmenování nového šéfredaktora Petra Fischera. Zkušený publicista a komentátor změny a záměry shrnul, „Vltava takovou změnu už delší dobu potřebovala, protože svým obsahem a formou přestávala rezonovat v době, která se nám denně mění pod rukama. Díky tomu se stane komplexní artovou stanicí, tedy už nikoli pouze stanicí klasické hudby. Vltava si bude všímat všeho podstatného, co vytváří kvalitu české i zahraniční kulturní krajiny.“ Celý článek