logo Facebook
i slova jsou činy
ČM TV
Ne vždy jde výhradně o obsah. Podívejte se na naše rozhovory, sledujte body language, gesta a nonverbální vyjádření. Váš pocit doplní to, co můžete slyšet nebo číst. Najdete zde také záznamy jednání, kterých byste se rádi zúčastnili.

Václav Novotný: JSME PROTI ZRUŠENÍ POPLATKŮ, TO BY BYL KONEC ČESKÉHO ROZHLASU A ČESKÉ TELEVIZE!

15. října 2017
  Česká média mapují názory politiků a politických stran, které mají podle průzkumů šanci dostat se do Poslanecké sněmovny. Jaké jsou jejich osobní zkušenosti s médii? Co si o nich myslí a co by chtěli udělat, jaké zákony přijímat a proč? Hostem je tentokrát předseda klubu zastupitelů Hlavního města Prahy, kandidát TOP 09 Václav Novotný. „Jestli má být stát svobodný, musí být mediální prostor svobodný. Vlastnictví médií se dnes dostalo do rukou těch, kteří mají politické a obchodní ambice. To těm médiím obtížně umožňuje být pravdivými a objektivními, když musí plnit zadání, které dostávají,“ uvedl Václav Novotný, „fakticky jediným ostrůvkem, kde lze očekávat a požadovat objektivitu, jsou veřejnoprávní média.“ Celý článek

Jan Čižinský: NĚKTERÁ MÉDIA CHTĚJÍ PO STAROSTECH PLATBY – POKUD TAKOVOU SPOLUPRÁCI STAROSTA ODMÍTNE, PROSTOR DOSTANE KRITIK!

13. října 2017
Česká média mapují názory politiků a politických stran, které mají podle průzkumů šanci dostat se do Poslanecké sněmovny. Jaké jsou jejich osobní zkušenosti s médii? Co si o nich myslí a co by chtěli udělat, jaké zákony přijímat a proč? Hostem je tentokrát starosta městské části Praha 7, kandidát KDU–ČSL Jan Čižinský. „Pro naši zemi je důležité, aby vedle sebe existovala veřejnoprávní a komerční média,“ řekl v rozhovoru Jan Čižinský, „a aby ta veřejnoprávní nebyla dramaticky znevýhodněna oproti těm komerčním.“ Jako problém vnímá kumulaci vlastnictví médií, „Mediální moc je vždycky propojena s mocí politickou,“ dodal, „a mediální vliv je vždycky propojen s financemi.“ Celý článek

Tomio Okamura: ČESKOU TELEVIZI ODPOLITIZUJEME TÍM, ŽE JÍ ZESTÁTNÍME!

07. října 2017
Česká média mapují názory politiků a politických stran, které mají podle průzkumů šanci dostat se do Poslanecké sněmovny. Zajímá nás, co si myslí o médiích, co by chtěli udělat, jaké zákony přijímat a proč. Hostem je tentokrát předseda hnutí Svoboda a přímá demokracie Tomio Okamura. Celý článek

Peter Duhan: VŮBEC SI NEPŘEJI, ABY SE ČESKÝ ROZHLAS A ČESKÁ TELEVIZE, DOSTALY DO SITUACE MÉDIÍ VEŘEJNÉ SLUŽBY V MAĎARSKU NEBO V POLSKU!

30. září 2017
V novém rozhovoru Českých médií poslední generální ředitel Československého rozhlasu a bývalý generální ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan nevnímá optimisticky budoucnost médií veřejné služby ve střední Evropě. „Nikdo z nás neví, jaký výsledek voleb nás čeká,“ upřesňuje své vize budoucí situace okolo Českého rozhlasu a České televize, „ne všichni demokratičtí politici jsou nakloněni médiím veřejné služby, spíš jim ta nezávislost a nestrannost překáží. Není to jenom Andrej Babiš, jsou to i jiní politici, napříč spektrem.“ Celý článek

Jiří Hrabák: JSME NERVÓZNÍ Z TOHO, ŽE NIKOHO NA VLÁDNÍ ANI PARLAMENTNÍ ÚROVNI NEZAJÍMÁ BUDOUCNOST RÁDIÍ.

23. září 2017
„Impuls to je dnes česká muzika, zpravodajství, dopravní informace. Lidé vědí, co mají od nás očekávat.“ říká v novém exkluzivním rozhovoru pro Česká média generální ředitel Rádia Impuls Jiří Hrabák. „Jsme zakotvení mezi tak zvanou veřejnoprávností a tak zvaným komerčním rádiem. Řada lidí nechce hýkající moderátory, ani monotónní uspavače.“ Komerční rádia zaplnila široký prostor, v současné době mají poslechovost asi 78%. „Proto se v posledních pěti letech, někdy zbytečně, někdy ne úplně šťastně, tlačí veřejnoprávní rozhlas do prostoru komerčních rádií,“ uvedl Jiří Hrabák, „například snižování podílu mluveného slova na Radiožurnálu je pro mě nešťastné, protože tím pro mě, jako posluchače, Radiožurnál přestává být relevantním zpravodajským rádiem. Ale nemůžeme se divit, protože Radiožurnál si vlastně hledá prostor.“ Celý článek

Petr Svěcený: KAŽDÝ JSME DNES MÉDIUM A ZÁLEŽÍ JEN NA TOM, JAK KVALITNÍ PRODUKT VYŠLEME DO SVĚTA

09. září 2017
Tvář sportovních přenosů České televize, zejména těch fotbalových, a v současnosti komentátor televizní stanice O2 Sport. To je Petr Svěcený, který je jednou z nejvýraznějších tváří televizní obrazovky v oblasti sportovního zpravodajství, moderace sportovních pořadů či komentování utkání v různých sportovních disciplínách. Jeho cesta na televizní obrazovku byla možná přímější, než tomu bylo u jeho kolegů. Už v pěti letech věděl, co bude dělat a ještě než dospěl, pracoval v České televizi. O pestrosti jeho povolání i života hovoří Petr Svěcený s redaktorem Českých médií Janem Bohdalem a vyjadřuje se k současnému stavu sportovního televizního vysílání, kvalitativním nárokům diváků, technickým potřebám dnešních sportovních přenosů či k jeho pohledu z "druhé strany", kdy si vyzkoušel práci tiskového mluvčího či obchodního ředitele. Celý článek

Tereza Tobiášová: ŽÁDNÝ NOVÝ "KILÁK" NESMÍ BÝT JAKO TEN PŘEDEŠLÝ. SNAŽÍME SE VŽDY PŘINÉST NĚCO NAVÍC

26. srpna 2017
Co se dá ještě považovat za sportovní novinařinu? Zajímavým projektem je videoprojekt Kilák, který sportovní žurnalistiku staví opačně a přináší rozhovory se zajímavými osobnostmi v netradiční úloze. Témata rozhovorů nebývají ryze sportovní, ale host se prostě převleče do běžeckého úboru a proběhne se na trati zhruba jednoho kilometru s atraktivní moderátorskou dvojicí. Za projektem produkčně stojí Karel Dlabač a moderátorkami jsou Bára Hlaváčková z TV Barrandov a Tereza Tobiášová z Óčka. Tereza Tobiášová hovořila v rozhovoru Českých médií o tom, jak je obtížné natáčet doslova za běhu a jak je projektu Kiláku rozdílný od její další profesní činnosti v médiích. Co si Tobiášová myslí například o současném fenoménu youtuberingu či úrovni mediální gramotnosti? To se dozvíte v aktuálním rozhovoru Českých médií. Celý článek

ZÁZNAM DEBATY O BILLBOARDECH

25. srpna 2017
Billboardy umístěné u dálnic od září tohoto roku zmizí. Proč tomu tak je? Prospěje to někomu? Koho to poškodí? Tyto a další otázky si vzájemně pokládají a odpovědi hledají pánové ing. Vojtěch Razima, který v roli šéfa Kverulant.org dlouhodobě usiluje o ukončení existence billboardů a Ing. Marek Pavlas, prezident svazu provozovatelů venkovní reklamy - info@spvrcr.cz Publikováno s laskavým svolením Kverulant.org., o.p.s a pořadatele diskuse Debatního klubu. Celý článek

Ivan Studený: ČESKÝ ROZHLASOVÝ DOKUMENT JE NA TOM VELMI DOBŘE

19. srpna 2017
S rozhlasovým dokumentaristou Ivanem Studeným jsme si v novém rozhovoru Českých médií povídali o různorodosti rozhlasové žurnalistiky a jejím postavení v dnešním spíše multimediálním světě. Studený se sám k rozhlasu dostal od hudby a divadla a postupně se z různých regionálních pozic vypracoval až do "centrály" Českého rozhlasu v Praze, kde působí jako slovesný dramaturg. Jeho práce získala řadu ocenění. Jak média mění současný svět? Jsou objektivní, a jak svědomitě k nim přistupuje veřejnost? Jaké dovednosti musí dnes mít moderní (rozhlasový) novinář? A jak vlastně vzniká rozhlasový dokument? Dozvíte se v v rozhovoru Českých médií! Celý článek

Štěpán Štrébl: NĚKTERÉ POLITICKÉ STRANY OVLIVŇUJÍ MÉDIA, COŽ JE REPUTAČNÍ RIZIKO PRO VŠECHNY

12. srpna 2017
Dalo by se čekat, že když si k našemu rozhovoru pozveme volebního manažera jedné z politických stran, budeme této straně dělat reklamu a pomáhat jí s kampaní. Omyl, prostě se nám zdá zajímavá osoba Štěpána Štrébla. Ten je volebním manažerem České pirátské strany. Pozice volebního manažera je do velké míry zákulisní prací, nastavením principů komunikace navenek a komunikace s médii. Jak si s tím z pohledu člověka, který studoval ve Velké Británii i v USA a pracoval pro prestižní globální poradenskou společnost PricewaterhouseCoopers, dokáží poradit současné politické strany, nevyjímaje Piráti? Jaké jsou rozdíly přístupů ke kampaním u nás a v zahraničí? O tom a dalších tématech, která se týkají politických kampaní, se dozvíte v rozhovoru se Štěpánem Štréblem. Celý článek