logo Facebook
i slova jsou činy
ČM TV
Ne vždy jde výhradně o obsah. Podívejte se na naše rozhovory, sledujte body language, gesta a nonverbální vyjádření. Váš pocit doplní to, co můžete slyšet nebo číst. Najdete zde také záznamy jednání, kterých byste se rádi zúčastnili.

Petr Svěcený: KAŽDÝ JSME DNES MÉDIUM A ZÁLEŽÍ JEN NA TOM, JAK KVALITNÍ PRODUKT VYŠLEME DO SVĚTA

09. září 2017
Tvář sportovních přenosů České televize, zejména těch fotbalových, a v současnosti komentátor televizní stanice O2 Sport. To je Petr Svěcený, který je jednou z nejvýraznějších tváří televizní obrazovky v oblasti sportovního zpravodajství, moderace sportovních pořadů či komentování utkání v různých sportovních disciplínách. Jeho cesta na televizní obrazovku byla možná přímější, než tomu bylo u jeho kolegů. Už v pěti letech věděl, co bude dělat a ještě než dospěl, pracoval v České televizi. O pestrosti jeho povolání i života hovoří Petr Svěcený s redaktorem Českých médií Janem Bohdalem a vyjadřuje se k současnému stavu sportovního televizního vysílání, kvalitativním nárokům diváků, technickým potřebám dnešních sportovních přenosů či k jeho pohledu z "druhé strany", kdy si vyzkoušel práci tiskového mluvčího či obchodního ředitele. Celý článek

Tereza Tobiášová: ŽÁDNÝ NOVÝ "KILÁK" NESMÍ BÝT JAKO TEN PŘEDEŠLÝ. SNAŽÍME SE VŽDY PŘINÉST NĚCO NAVÍC

26. srpna 2017
Co se dá ještě považovat za sportovní novinařinu? Zajímavým projektem je videoprojekt Kilák, který sportovní žurnalistiku staví opačně a přináší rozhovory se zajímavými osobnostmi v netradiční úloze. Témata rozhovorů nebývají ryze sportovní, ale host se prostě převleče do běžeckého úboru a proběhne se na trati zhruba jednoho kilometru s atraktivní moderátorskou dvojicí. Za projektem produkčně stojí Karel Dlabač a moderátorkami jsou Bára Hlaváčková z TV Barrandov a Tereza Tobiášová z Óčka. Tereza Tobiášová hovořila v rozhovoru Českých médií o tom, jak je obtížné natáčet doslova za běhu a jak je projektu Kiláku rozdílný od její další profesní činnosti v médiích. Co si Tobiášová myslí například o současném fenoménu youtuberingu či úrovni mediální gramotnosti? To se dozvíte v aktuálním rozhovoru Českých médií. Celý článek

ZÁZNAM DEBATY O BILLBOARDECH

25. srpna 2017
Billboardy umístěné u dálnic od září tohoto roku zmizí. Proč tomu tak je? Prospěje to někomu? Koho to poškodí? Tyto a další otázky si vzájemně pokládají a odpovědi hledají pánové ing. Vojtěch Razima, který v roli šéfa Kverulant.org dlouhodobě usiluje o ukončení existence billboardů a Ing. Marek Pavlas, prezident svazu provozovatelů venkovní reklamy - info@spvrcr.cz Publikováno s laskavým svolením Kverulant.org., o.p.s a pořadatele diskuse Debatního klubu. Celý článek

Ivan Studený: ČESKÝ ROZHLASOVÝ DOKUMENT JE NA TOM VELMI DOBŘE

19. srpna 2017
S rozhlasovým dokumentaristou Ivanem Studeným jsme si v novém rozhovoru Českých médií povídali o různorodosti rozhlasové žurnalistiky a jejím postavení v dnešním spíše multimediálním světě. Studený se sám k rozhlasu dostal od hudby a divadla a postupně se z různých regionálních pozic vypracoval až do "centrály" Českého rozhlasu v Praze, kde působí jako slovesný dramaturg. Jeho práce získala řadu ocenění. Jak média mění současný svět? Jsou objektivní, a jak svědomitě k nim přistupuje veřejnost? Jaké dovednosti musí dnes mít moderní (rozhlasový) novinář? A jak vlastně vzniká rozhlasový dokument? Dozvíte se v v rozhovoru Českých médií! Celý článek

Štěpán Štrébl: NĚKTERÉ POLITICKÉ STRANY OVLIVŇUJÍ MÉDIA, COŽ JE REPUTAČNÍ RIZIKO PRO VŠECHNY

12. srpna 2017
Dalo by se čekat, že když si k našemu rozhovoru pozveme volebního manažera jedné z politických stran, budeme této straně dělat reklamu a pomáhat jí s kampaní. Omyl, prostě se nám zdá zajímavá osoba Štěpána Štrébla. Ten je volebním manažerem České pirátské strany. Pozice volebního manažera je do velké míry zákulisní prací, nastavením principů komunikace navenek a komunikace s médii. Jak si s tím z pohledu člověka, který studoval ve Velké Británii i v USA a pracoval pro prestižní globální poradenskou společnost PricewaterhouseCoopers, dokáží poradit současné politické strany, nevyjímaje Piráti? Jaké jsou rozdíly přístupů ke kampaním u nás a v zahraničí? O tom a dalších tématech, která se týkají politických kampaní, se dozvíte v rozhovoru se Štěpánem Štréblem. Celý článek

Radan Šprongl: KVALITA VIDEA NA INTERNETU JE TRAGICKÁ. NA ZLEPŠENÍ NIKDO NESLYŠÍ

05. srpna 2017
Adrenalin ve studiu Českých médií a Ecofin.cz? To je nový rozhovor s Radanem Špronglem, zahraničním reportérem, který se aktuálně věnuje válečným konfliktům. A jde na to po svém. S minimální výbavou, na rozdíl od dalších televizních štábů, pořizuje reportáže, které vlastními agenturními silami poskytuje zejména českým a slovenským médiím. Zájem o jeho práci ale již projevila i zahraniční média. Šprongl přiznává, že má respekt k dění, v jehož středu se objevuje. Snaží se však zdokumentovat vše podstatné v rovině přímého pozorovatele válečných konfliktů například v Iráku. Je komunikativní a přestože prý není dobrý kameraman, jak o sobě sám říká, přesně ví, jak nezkresleně zachytit a popsat situace, do kterých se během svých cest dostane. Jak jeho odjezdy vnímají jeho blízcí a co se stane, když se s vojenskou přilbou a neprůstřelnou vestou objeví na thajské hranici? A co si myslí o současném stavu českých médií? To se dozvíte v našem sobotním rozhovoru. Celý článek

Martin Komárek: BYL BYCH RÁD PORADCEM VE VĚCI MÉDIÍ A NAOPAK MÉDIÍM MOHU RADIT, JAK ZACHÁZET SE SNĚMOVNOU

15. července 2017
Předseda Volebního výboru Poslanecké sněmovny Martin Komárek (ANO) hodnotí v rozhovoru pro Česká média volby generálních ředitelů České televize a České tiskové kanceláře i výběr konkrétních kandidátů do vrcholných pozic těchto veřejnoprávních institucí. "Volba jistě byla bez problémů, zvláště v případě pana Dvořáka, kdy dostal poměr hlasů 15:0, čili "severokorejské skóre". Já jsem to ale v podstatě předpokládal, protože ta rada za ním vždycky stála, a já jsem ji za to vždycky kritizoval, že za ním stála až příliš "patolízalsky". (...) Pana Dvořáka si vážím, je to skvělý manažer, méně si už vážím rady za to, že mu nebyla dobrým partnerem. Rada byla málo kritická k hospodaření České televize, to je black box, kam nikdo nevidí," říká Komárek. Celý článek

Miroslav Motejlek: ROZDÍL MEZI TÍM, CO JE A NENÍ BULVÁR, JE ZANEDBATELNÝ

08. července 2017
Kdo by mezi lidmi z médií, politiky a byznysu neznal investora, novináře, podnikatele, konzultanta i milovníka vína Miroslava Motejlka, může se s ním seznámit v rozhovoru Českých médií. Vydavatel serveru MotejlekSkocdopole.com je průkopníkem placeného obsahu na internetu a tento model se mu daří provozovat od roku 2010. "Rozdíl mezi tím, co je a není bulvár, je zanedbatelný," říká Motejlek s tím, že mu tedy nevadí, že občas někdo z vlivných lidí takto označí jím vydávaný obsah. Celý článek

Hana Marvanová: PLATFORMA SVOBODU MÉDIÍM VZNIKLA PROTO, ABY POMOHLA PROSADIT SOBOTKOVĚ VLÁDĚ TO, CO MĚLA VE VLÁDNÍM PROHLÁŠENÍ

01. července 2017
Nový rozhovor Českých médií – tentokrát s právničkou Hanou Marvanovou, tváří Platformy Svobodu médiím.  „Dlouho se tady mluví o tom, že média nejsou dostatečně nezávislá, že jsou skrze poslaneckou sněmovnu ovládány mediální rady a takto může dojít k ovlivňování médií veřejné služby, dlouho se o tom mluví, ale nic se v tom neudělalo. Různé vlády slibovaly, že tu věc změní. Vláda Bohuslava Sobotky si to vetkla do vládního prohlášení,“ shrnula, „Za této situace vznikla Platforma Svobodu médiím, aby pomohla prosadit změnu. Předpokládali jsme vládní návrh a chtěli jsme do podpory zapojit i profesní organizace a občanskou společnost.“ Celý článek

Michel Fleischmann: POTŘEBUJEME LIBERALIZACI ROZHLASOVÉHO PROSTŘEDÍ. MY JSME REGULOVÁNI, OSTATNÍ MEDIÁLNÍ PLATFORMY NEJSOU!

17. června 2017
„Je tady velká otázka, kterou všichni chybně pojmenovávají DIGITALIZACE a přitom se řeší DABILIZACE,“ připomněl předseda Asociace provozovatelů soukromého vysílaní Michel Fleischmann zásadní dlouhodobý problém rozhlasového vysílání v novém rozhovoru Českých médií. „Pracoval jsem deset let ve francouzském veřejnoprávním rozhlase. Moc dobře vím, co je ta povýšenost. Všichni lidé se tam prostě cítí jako něco jiného než ten privátní sektor,“ uvedl k rozdílu veřejnoprávního a komerčního rozhlasového vysílání, „Českému rozhlasu patří přes dvacet procent poslechovosti zbytek, necelých osmdesát procent, jsou posluchači soukromého sektoru.“ Celý článek